DINNER 15HB (tengah bulan ) | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Thursday, July 16, 2009

DINNER 15HB (tengah bulan )

sempena menyahut kempen tidak berbelanja pada 16hb julai..harini...
makanya kami menikmati megi ni sajer...
hiks..kebetulan jer..semalam boring nk makan..tak tau nak makan apa..



tgk hasil en ali potong

aku mmg serah kat dia jer masak2 megi..aku malas..hehe
rela makan megi rendam kalo tadak org nak masakkan


nak hangit dah bwg dia tu...
aku jadi chef assisntant jer...sedap tul dia ngarah aku itu ini nooooooo


tengok tu..ni kali pertama letak daun sup..sbb ada lebih masak sup ketam..dia tak tau..dia pi buh awal2..org tabur masa dah masak ekekkeke...


ni la hasilnya...abih licin 2 bungkus megi

saper menyahut cabaran tak berbelanja arini?
aku dah fail..tadi beli kueh rm3 ..
tp tengahari makan kfc free....kire sahut gak la cabaran tak kuar duit..walau pon cabaran sale sana sini kat carefour...utk selamatkan duit..jgn gi lunch kat mall

p/s:makanan tak sehat ni...aku tau :)

12 comments:

:: HUSNA :: said...

sehari kalau x belanja walau seringgit mmg x sah...
cmne nk sahut cabaran kempen?...
aku sokong dari belakang je la...
hihi...

aku kalo msk megi x kuasa nk tumis2 bagai... paling rajin pon rebus je megi tu...
kalo malas sgt rendam je..
huhu

~~ciklinn~~ said...

ha ni smaa dgn menu aku mlm tadi maggi berapi... hahahhahah

tapi ko rajin sikit dari aku sbb ada tambah sikit bahan2 lain..ngeh ngeh ngeh

my little family said...

xsahut pun cabaran jgn berbelanja tu. td dah dekat RM10 hengget terbang, mlm ni lagi..nk shopping utk balik kg esk..kuikuikui..

NaZa said...

ky xblanje aku pun... sedih2...

bleh kot menyahut cabaran kempen tu.. aku pose, so xde la nak beli sarapan ke, lunch.. tp ptg nnt nk buka kena gak kot beli brg sket nak masak. hihih

silent reader said...

sesekali makan maggi tak pe....hehehe.. kalau tak guna perencah yang dia bagi tu pun lagi baik...


benda alah yang warna biru kat gambar 1st tu kat mana ada jual.... sedang mencari nih...

genny da bomb said...

oo arini hari tak berbelanja ek??hmmm..tp pagi2 dh touch tol cemana??hahaha..tu tak kira ek..kalo tu tak kira..

hmm jap2 aku pikir..

aaa aku tak belanja lagi arini..suma makan org kasik...yeay...

tapiiii...balik ni aku nk kena pi beli present kawan aku plak..alamakkk..tak jadi la camni..postpone beli esok la..hihihihi

bab megi mmg aku pun suh laki aku masak..dh kalo aku masak..boh sayo bagai laki aku takmo mkn..apo daaa laki aku ni...nk makan togel ada boh telur jaa...haiyohhh

shaifulsafar said...

untung tau dapat suami pandai masak.. :-D

mama uzma said...

woww sodapnya megi........
hihi...
suami iena tgh kemaruk mkn buah cempedak...tiap2 mlm dia duk msk..hihi...


yes2....!!
iena x berbelanja lagi dr petang smpai la ni...
rasanya x kan berbelanja walau singgit...untuk mlm iena dah masak..hihi...jimat2 tuk raya..haha

Fariza said...

sedapnye meggi kari meletup.....!!

atie said...

harus pasnih selomgkar lemari cari maggi....hihi

bie said...

yes...berjaya jugak xberbelanja 1 sen pun ari ni hihi

kirana said...

HUSNA,
mmg pon tak leh...hehe fail
aku lagi malas wehh.rendam jer

ciklinn,
hiks kebetulan la ek..
tak tmabah pon weh..telur jer

ma,
agaknya kalo ada sekatan tak leh berbelanja...mcm mana la ek..


naza,
dia belanja buddy2 jer
tak pa nnt aku belanja..tp tak janji noooo

hehe hang posa kira menyahut la cabaran hehe


geni,
aa tol kena bayar gak.kot depa declare free satu hari syiok gak hehe
asben aku tak buh sayur gak..dia tak makan sayur2

shaiful,
alhamdulillah..jadila walaupon megi jer hehehe

silent reader,
ooo tmpt letak botol tu ek... ada tengok kat jusco ada jual sekalik ngn botol ..rm38 gitu ler lebih kurang


mama uzma,
uhuk sedapknya cempedak gorenggggg....nak makan tp ttak reti nak buat huhuhuhuh

bagus2 menyahut cabaran :)

fairuz,
lagi sedap kalo org hidang siap2 haha

k.tie,
pi godek2 tgk apa ada

bie,
tahniah!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin