KENAPA BEGITU | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Wednesday, July 15, 2009

KENAPA BEGITU

kenapa lelaki kalau nak beli barang..straight to the point..amik dan bayar
dan sebaliknya untuk perempuan

jawapan: sebab memang dah begitu..tak buleh nak buat apa dah...

ni ilmu aku dapat masa gi course aritu...ya2 ..dalam buku pon ada..tapi aku tak suka baca buku




struktur binaan otak lelaki dan perempuan berbeza..sbb tu yg jadi macam tu..org laki lebih fokus dalam buat kerja..perempuan pulak..banyak benda dia nak fikir..ada yg nak bangkang?silakan

otak kite ada kiri dan kanan kan..kiri logical..kanan creativity
otak lelaki dihubungkan antara kiri dan kanan ni oleh jambatan yg sgt kecil lebarnya..
2 jambatan yg kecil..manakala sel2 otak banyak nak berhubung..oleh kerana sel2 ni tak mau jem kat jambatan utk ke seberang sana..maka mereka hanya bekerja di sebelah kiri atau kanan..sbb tu lah derang lebih fokus



otak perempuan pulak...jambatan nya sgt lebar..hampir bercantum kiri dan kanan
jadi sel2 nya mmg bercabang sana sini berhubung antara satu sama lain..
sebab tu banyak menda perempuan buleh fikir..dari sekecil2 perkara hingga sebesar2nya

dan buleh buat banyak kerja dalam satu masa...
contoh:nak teman kawan pergi pejabat pos..tujuan nya hanya nak menunggu kawan sahaja
oleh kerana sel2 telah berhubung dgn aktif sekali...hehehehhehe...jawapannya ada di bawah ini





ini hasilnya..saya telah mungkir janji tidak mahu beli toys lagik..tapi sel otak saya ni bekerja keras suruh saya beli huhuhuuhuhuu....
ni clearance stok kat carefour...murah sgt2..tak dapat nak elak..tak tahan tu beli jugak
lagik satu..sbb ada 3 kepala dok sama2 memilih...tu yg bahaya pergi dgn kawan2 sekepala hihihiih

yg paling best..murah giler....5 kali ganda murah harga asal :)
aiman dah ada..tapi cam patah skreen tu tak leh tegak..ganas tul..ni beli murah2 tak per la kalo rosak pon
jadi berbalik kepda topik kite harini...sekiranya tindakan suami atau isteri kite tu menimbulkan ketidaksenangan hati(Refer entri bawah :) )..jadi ingatlah otak wife aku gini..otak laki aku gini..so kite leh paham peel macam mana..heheheheh sekian utk arini.

9 comments:

HERBA said...

Itulah hakikatnya. Kajian puluhan tahun oleh pelbagai pakar.

genny da bomb said...

ya betulll..

ayat laki aku kat aku

"jangan la complicated sgt"
"jangan la pikir lebih2 sgt"

nk buek camno...dah KITA POMPUANNN...byk sel2 berhubung nih hahahhahaa

aku kalo pi beli barang nk beli A..jadi beranak skali ng B C D E n F n seterusnya..hahaha..

nk buek camno..dah KITA POMPUANNNN hahahahhaa

M@L@ said...

salam... perkenalan... sama lah saya kalo bershopping ni..mmg tak igat..kehendak lg lebih dr keperluannn.. heheehe..

p/s: jemputlah dtg ke kedai saya ada jual kasut brands crocs dgn harge berpatutan... klik bwh :
http://falarisyakids.blogspot.com/

my little family said...

adoi..sakit perut dok gelak kat ana..begitu panjang lebar tulis..rupa2nya nk bgtau dah terbeli byk toys ekk..ni mesti kes x bg hus marah ni.. tp ok gak..nk suh abe akak bc n3 nih..hahaha

my little family said...

br2 ni abe akak ada tanya akak, nape pmpn klu p kedai mesti lama,...nk pusing situ sini..klu lelaki kejap jek..ish..susah nk kasi depa phm..

cendawanintim said...

untuk aisya ada ke tak?!

kirana said...

HERBA,
KENA TERIMA HAKIKAT

GENI,
TAU TAK PER..HEHEHHE..

MALA,
SALAM KENAL :)


MA,
HIKS..BERBELIT2 EK NAK EXPLAIN..SBNARNYA TU JER NK CETE EKEKKEKE

CEND,
ADA..TP SKET LA UTK DIA..TAKPE..DIA MAIN ABG DIA PUNYA TURUN TEMURUN..TGU BESAR SKET ..BARU BELI MAINAN BUDAK PMPN

Myhardday said...

nak wat cam ne dah anugerah tuhan...

nasazfrog... said...

yer la macam mana ko kata yang ko nekad tak nak beli,, ha kan ko tgk skang ko tetap nak beli jugak,,, naluri kita ni payah la klu hati ni lebut bebeno.. :)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin