TIPS MENG"KURUS"KAN SUAMI | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Tuesday, December 15, 2009

TIPS MENG"KURUS"KAN SUAMI

tips tak guna aku jgn dok ikut naaaa..saja2 jer nak buat entri merapu

sejak beli penimbang ikea aritu (haha tu pon nak beli kat ikea ..dah kwn beli...amik la sekali ..dah alang2 tak da penimbang kat rumah)

...suami ku tiap2 hari naik timbang...ada sebab dia naik hari2 tu..



dulu berat nya 85kg kot...pastu skrg 76kg!mau tak seronok naik penimbang

lepas tu..aku suruh guna mesin aku kat perut dia tu hehe....tapi belum digunakan lagi



lepas tu lagik..kawan lama dia jumpa tegur..tanya pasal dia kurus lagi..

balik keje tu..excited dia bgtau..kwn dia tegur dia kurus

"ali..ko buat apa kurus ni"
sblm asben meneruskan cerita ,aku menyampuk...

"ala bang..senang jer...cari isteri yg tak reti masak jer..hehe tobat kurus "

tapi dia dah kawen pon..hahah tips tak guna..



wah sungguh tak betul ajaran mu rohana oooiii..

ehhe tu saja2 gurauan..sebenarnya aku ni sgt rasa bersalah sebab masak tak berapa pandai kan...kalau org lain buleh campak2 jer..aku ni kena refer resepi...nak masak apa gogel..

ada la 2 3 jenis kot yg dah hafal resepi

"dia tak tauuu...penangan sakit jantung hahaha" asben sambung lagi cerita

sejak kes kolesterol tinggi tu...dia dah mula jaga diet ..mlm2 jarang makan dah..makan buah2..termasuk aku la sekali..kalau makan..beli sebungkus jer ..kongsi berdua..mmg tak puas makan lah..

tapi....

baru2 ni..aku tegur muka dia nampak tembam..double chin tu berlipat2 dah tu

pastu ..semalam kawan aku pon perasan ..muka dia tembam..

haaa sila diet lagik yea..

gambar sekadar hiasan .....mcm ni ler aku nak..balik keje awal..main ngn anak ..

tengok tv sama2....kan kan kan....

tp sekarang dia dah balik awal jugak :)

7 comments:

feeza said...

yela..bila dh berjaya kurang mmg seronok naik timbang tu..feeza ni takut je nak naik timbang, sbbnya takut berat turun..hahaha..rasanya nk maintain jela berat skrg,kwang2..

JMR said...

bagus la asben akk nih...hhehehe:-)

siti nurbaiya said...

bagus idea , akalu reti masak tapi buat 2 tak reti pun boleh :P

JJay said...

hahahaha...aku suka idea hg...cari wife tak reti masak...aku pun nak pakai modal yg sama la..asben aku obses nak kurus...badan dah kurus, muka jek belum lagi

contactlens said...

wah..banyak tu turun....kongsi lah petua....

buzzybug said...

suruh la senam kak ana. suruh skipping. hehe. skipping sekali ngan Aiman. konpem kurus. :P

mama uzma said...

tapi klu dpt somi kurus bini lak x pandai masak....hahh menjawab la..bertambah la kurus..hihi

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin