NAK SLIM ! | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Tuesday, October 20, 2009

NAK SLIM !

nak slim ke nak kurus?
tak sama ke slim ngn kurus..hehe...pikir la sendiri..
aku suka slim..tak suka kurus :P

kalau org laki..sesuai ker guna perkataan slim?kurus lagik sesuai kot
masa posa aritu dan sebelum posa, selepas checkup ,suami ku dah jaga pemakanan
memang jaga la minyak2 tak makan..takut kolestrol
bila aku masak...siap kena soal jawab dulu ,guna minyak zaitun ke minyak biasa ...


balik kampung pon org tegur dia kurus..
masa tu tengah dok masak2 kat dapur..aku borak2 la ngn mak mentua ni

"aritu dia demam semingg mak..,pastu hantu dah kuar badan..tu dah baik tu"
"laa patut la nampak kurus "

aku dok kata dalam hati...kalau lah aku tak cerita yg abg ali ni demam..ntah2 mak dok pikiaq aku tak masak bagi laki makan kot kan..tu anak dia kurus hehehe

pastu hati aku dok kata lagik ,kalau lah mak tau anak dia dok bangun masak sahur aritu..mesti dia kata lagik...ooo patut la kurusssssssssss



aku suruh pose nak tunjuk perut dia yg macam perempuan ngndung 4 bulan (kira dah susut sket la),
sebelum ni ala2 6 bulan punya perut hehehe..jgn marah nanaaaa...combi gurau jaaaa ni



tak sempat nak pose..aiman sebok nak peluk bapak dia nak masuk camera gak


jadik untuk mengekal misi menjaga badan ni..kami...aku dan abg ali..nana dan combi ..haha tiba2 mai angin penang lak dah mengambil keputusan..tak mau makan waktu malam..means tak nak makan berat2 lak...takat buah2 atau benda2 bersup sahaja cewaaahhh


tapi aku ni tak kuat dugaannnn sbb aku cepat lapaqqqqq..kalau makan bertambah lak tu..

oowwhh lagik satu kenapa aku nak diet ...sebab aku takut badan naik ..sebab aku sekarang dah tukar pil marvelon.....jadik sgt takut berat badan naik tanpa disedari
sebab dulu badan aku naik aku tak sedar diri sehinggalah kawan sekolah lama aku..aida, tak kenal aku sebab badan aku naik...

pastu pulak....
"abg ,ni saya dah tukar pil marvelon...kalau lah bdan saya naik camna"
"tak naakkkk" ....ooooiiit nanaaaaaa..ni bukan salah cek nana oooiiii
hehehe



dalam kata nak diet tu kan.....tengok la apa yg ku mkn tgh tadi
tengok lauk seme sedap kat restoran mat ayam kampung tu...

7 comments:

my little family / kaftanbatik said...

Ana klu bab karang essei akak leh bg A. hahaha..syok bc story dia.. tp tul la, abe akak pun mcm tu..bdn dia mudah turun..posa aritu kan bdn dia byk gak turun sampai leh nmpk la beza.. tp bini dia ni..posa jgk tp bdn xnmpk turun2 ponnnn..tensen2!!!!

Abang Long said...

Pernah dengaq tak, makan sekali pulun banyak kali ?

Abang Long said...

Baru terperasan ... elakkan makan kacang panjang ...

shaifulsafar said...

wahaha... sudah kurus ya encik ali.. syabas2..

tgk pinggan ana tu... memang berpotensi tu... huhuuhu

cikda said...

ana
haha..sorry..bukan gemok la..
siap quote aku xkenai tu..
sebenarnya..dlm hati dah dok pikir dah..pompuan ni muka mcm ana la..tp dia berisi skit..
ye la klu nak compare dgn hang yg aku kenal masa zaman2 anak dare..haahaha..

ANAKIRANA said...

k.ayu,
tu kena jaga2 tu ..hehehe org laki saham makin tua makin tinggi :p
kite ni metabolisme dah slow dah..tu susah nk turun tu


abg long,
tak penah..tu pepatah abg long kot tu ehhehehe

jarang mkn kcg panjang..ni tgk ada udang tu kaut sekalik...sejuk yerr?


shaiful,
tu la pasal...kuantiti sy mkan byk dari asben makan hehehe...tu takut tu

aida,
hahhaha...igt smpai mati tu :)

mama uzma said...

en abg iena lak gatai...
dah elok bdn tuh nampak berisi
mula la nak control2 mkn..sedangkan bukan berisi tahap melampau pun..geram je..x kan nak sepapan je kan..alamak terlepas geram lak dlm nih..hihi

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin