BALI-day 1 | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Tuesday, November 11, 2008

BALI-day 1

6 Nov 2008
Itinerary :-
10 am : checkup ..dptkan surat doc.
1.00 pm : heading to LCCT
2.30 pm :check-in


pastu melepak la kami kat airport smpai kul 5 ...huhuhuuf flight kul 5 ..kat intinerary aku tulis 440 ptg ..seksa giler melepak kat airport yer...tau2 jer la..LCCT tu..tgh upgrading lagi skrg ni
ngn aiman bukan main lasak lagi..cian bapak dia la..95% kena jaga aiman

nnt last skali aku kan conclude kan pasal airasia ni..
ni kali kedua aku naik airasia yer.




ni jer beg kami..pegi dan balik sama jer...sila maklum..aku tak shopping sgt kt sana..
byk gi jenjalan ..lagipon duit bwk sket jer..kami tukar rm1k lebih jer


surat ni penting ni...aku dah nak panik jugak..masa smpai kat registration counter..org tu suruh datang kul 2 ptg!katanya doktor intan ada emergency oepratrion...huhu..gabra sehhhh
pastu aku pi jmpa nurse ckp nak amik surat bla bla bla..then nurse tu bg la jugak aku register before kul 2....sib baik...kalo tak haru la jugak..nk kejar ke airport lagi



nk check in budak ni skali leh???






tgk tu pegang passport dia..tka bg aku pegang tu..
dok tgk plane...ok la jugak leh dok diam sket kat sini..
tp tmpt berlepas kat sini sgt la tidak user frenly utk preggies mommy cam aku ni...ngn anak kecik lagi


mula2 tu kami dok cari nama bali..aikk..apasal tak da nama bali ni..bila tgk no flight baru tau..rupanya ...DENPASAR ehhee..



airbus 320...baru lagi..good condition...better dari kelas ekonomi MAS


3 jam yer perjalanan ke bali..bosan2...huhu



aiman tok sah kira la..sat pi sana pi sini..dok main ngn baby depan..
sat dia pi kat depan tmpt peramugari lepak tu..
terpaksa pramugari tu layan...dia main air kat depan tu



dah dekat nk sampai baru dia nk tido
8.00 pm : tiba di airport Ngurah Rai ..kat balai ketibaan..supir dah tunggu ..ngn pegang nama aku hihi..
dari airport ke hotel lbh krg 15min gitu
9.00pm :check -in matahari bungalow..hotel murah2 jer

standard room...tak leh ler expect lebih2 kan..
tp suka la..ngn seni binaan nya..mcm anyaman tikar gitu




pas letak beg ..gi mkn..mintak supir bwk tmpt makan..
aku kata nak mkn nasi..so dia bwk pi restoran minang ..
supir ni supir muslim..so dia tau la tmpt yg halal2 ni..


kat restoran apa nama tak igt..asben gi delete la gambor depan restoran
tp sini masakan minang la..style dia..hidang semua lauk yg ada..pastu nnt dia kira apa yg kite mkn..kat sini yg best..ayam kampung pop (ayam kampung goreng)
makan agak mahal jugak aku rasa kat sini..overall biasa saja..tak sedap sgt..ayam kampung tu jer sedap..seketul rm4.. kecik jerrrr compare kat msia rm5 yg besar jugak kan..
aku belasah mkn 5 ketul..ekekeke ..

pas mkn tu..terus balik hotel...letihh!
tu jer la utk hari pertama di bali..kira tak smpai sehari la ..

5 comments:

Ogy said...

wahh dh selamat balik ek..alhamdulillah....
nnti bila2 kalo g nk gi sana..leh la minta nama pak supir dan detail hotel dgn kirana ek..? hehe

PerantauSepi1306 said...

wuhoo.. musim gi bali kah ni? member akak pun baru balik dari sana jugak :D nanti hapdets lagi tau gegambo menarik..

ANAKIRANA said...

ogy,
bolehh..nnt sy blog kan no supir yg sy amik ni..

perantausepi,
hihi..tahun ni kan tahun melawat indon ...

cendawanintim said...

wahhhhhhhhh, sakan jenjalan tuh..tepek gambo lagik yer..

M4M4 MY4 said...

wah bestlaa pi cuti2 indonesia..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin