Kopi bali | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Wednesday, November 12, 2008

Kopi bali

on the way turun dari kintamani..aku tny pak aris pasal kopi bali..sbb org kata ..kopi bali ni spesel..kalo datang kena beli..so pak aris pon mengiyakan la..dia kata nnt dia bwk tjuk ladang kopi kat bwh nanti..tmpt yg tourist slalu singgah lah


masa ni ..polis tahan keta..igtkan sbb asben ku tak pakai seatbelt...rupanya mmg derang tahan seme keta ..pasal kes pengebom bali tu kot..


keistimewaan kopi bali ni..dibuat secara tradisional..mmg asli habis laa







dok nunggu nk rasa air coklat..kopi aku tak brani minum sebarangan..sbb perut aku sgt sensitip gnn kopi..takut sakit perut kat jalan jer

bila sampai ladang ni jer..kite akan dipersilakan ke pondok ni la utk rasa air kopi,coklat,teh ...

cuba baca ..cmner kopi luwak dibuat ..hehe...sib baik tak beli kopi ni


aku beli ler sket kopi biasa utk mak aku..mak mentua..mahai jugak..sepeket rm8 =450gm

ada mcm2 pokok dlm ladang ni..kiwi bali,cinamon,koko...byk la..
mcm lawatan smbil belajar lak rasa ekkekee..
mcm ler kat msia tak da ladang kan..ala..dah alang2 lalu..singgah jer la..lain tempat lain caranya kan

ni ler buah kopi kalo sapa2 tak penah tgk..ekeke..sbenarnya..aku baru tgk gak.. :)

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin