Pasar seni sukawati | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Wednesday, November 12, 2008

Pasar seni sukawati

lepas gi ladang kopi tu..kami ke pasar seni sukawati lak..tmpat shopping yg murah
otw tu lalu kawasan padi bukit..tegalalang nama tempat tu ..
tp sayang..masa kami lalu hujan turun..so tak leh la berenti kluar amik gambor..



ambik dari dlm kete jer..blurr la sikit..yg sbnarnya lawa pemandangan padi teres kat sini


kat pasar sukawati..ada 2 tmpt..ni yg ptama kami pegi



mmg byk kedai lukisan yer...aku lak jadi pencinta seni hehe..giler tgk lukisan abstrak..murah2 lak tu..yg merah oren tu antara yg aku beli..nnt aku tepek lagi gambar lukisan yg aku beli




yg tgh bukak frame kayu tu la pelukisnya...masa membeli2 ni..aku bg pak aris yg tawar2 kan harga..dia tawar dpt lagi murah lah...kalo aku depa tau tourist kan..so tak la murah sgt




kat sini tak brp selesa sgt la nk shopping aku rasa..cam kotor sket..


pastu panas lak..ada gak tmpt berbumbung..tapi tak larat dah nak masuk..
byk jual beg2..hasil kraftangan gitu..baju2 biasa la..aku tak berminat sgt nk tgk
lagi giler lukisan


ni kedai mkn yg halal kat kawasan sukawati tu..tp anjing byk giler depan2 kedai kat situ


teh botol..kat msia tak dak kot teh botol ni ehhe
n.goreng biasa ..tp sedaaaapppp..sampai kami oder utk bungkus hehehe
kebanyakan kedai mkn ..guna bakul n kertas mcm ni...sng ..tak yah basuh2..
harga lbh krg kat msia....tp rasanya makan kat bali ni cam mahal sket


baju bajan..aku tak beli pon utk diriku..utk aiman pon beli spsg jer..hihi..
pada aku..baju2 ni kat msia pon leh beli kekekek..lukisan kat sini murah..kat msia mahal gilerrr

aiman keje main naik tangga ni..jenuh la nk jaga dia...
bila bapak dia dukung tak bagi naik..dia meronta2....dah tu camner aku nk shopping dgn tenang

kalo nk shopping sakan aku rasa jgn bwk anak kot..aku respek habis la org yg leh shopping ngn bwk anak..ker sbb anak aku lasak sgt...

owh..hasil shopping tidak la seberapa...nnt aku tepek gambar lukisan jer la..
coz niat kami dtg pon nk jenjalan jer..tak bajet sgt nk shopping (sbb duit takdak ekekekekke)
pak aris kata ..nk shopping giler pegi bandung lagi best ..kat bali ni byk hasil2 seni dan kraftangan

2 comments:

farah said...

wah akak. pergi bercuti ek? bahagianya. hehe. bali best ke? huhu.. nampak dlm gmbr tu cam menarik gkla. pegi bercuti tak semestinye kene shopping habis habisan kan..hehehe

LED said...

waaa, borong lukisan ker..?

sana mmg murah eh?

brp eh biasa diorang jual kat sana?

sebab sy pun ada jual lukisan abstrak ni kat kunst1816.

tumpang lalu...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin