rumahku dah bersih! | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Monday, November 3, 2008

rumahku dah bersih!

AHAD ..
kami amik indon jer 2 org..upah basuh rm100
rasanya sib baik jugak la cleaning sevices aritu penuh ..kalo tak cam tak cukop jer 4 jam walau 2 org yg bekerja tu..

kul 8 pagi dah call nk gi basuh..hhuhu..wiken kan...malas tul pagi2 nak bgn huhu
last2 ..kul 10baru kami pi bukak umah..,hehe...cian gak la kat depa tuggu sejam kot
aku cah ckp..tunggu kami call baru pegi..dah depa nk pi awal jugak

kat tangga menten color asal..sbb kalau nak cat..kena cat smpai atas nun..tinggi kan tangga
len kali lah kot..adik aku mai cat semalam jer

ni ler hasil cat yg baru adik aku cat tu..
adik aku kata cam color ais krim..cam nk makan jer tgk..



bertungkus lumus menyental simen ..overall bersih la
tp ada gak yg tak puas hati..grill ada yg tak lap betul2..cermin pon lap tak bersih..
kami kluar jap..pastu balik tgk derang dah habis keje..dan dah balik pon..so nk komplen suruh buat balik pon tak leh la..aku bgtau jer la kat mamat indon tu..suh bgtau 2 org pmpn tu


tp rasanya nnt kena mop lagi kot...cam rasa lagi debu2 kat lantai

4 comments:

SaDi said...

kalau nak lagi bersih... pakai asid... beli asid tuu kat kedai hardware... mesti bersih... especially kesan simen atau cat atau pun kesan kotoran kat bilik air akan tertanggal... tapi... masa pakai tuu... kena pakai glove... kalau kay cermin... mesti bersinar bersih cermin tuu lepas kena asid tuu... ni sadi tengok masa indon tuu cuci rumah sadi hari tuuu... mmg masa indon bersihkan rumah... kita kena ada... kalau tak.. pakai cincai jee diorang bersihkan... :)

kirana said...

sadi,
aa asid tu ada beli..mmg simen2 seme kuar la ..tp tak tau lak leh guna kat cermin hehe..time balik tu indon tu dah takde..kalo tak mmg kaw2 la kite komplen ..
nnt leh try kat cermin lak..

Mama Mya said...

wah kerja2 pembersihan umah yer.. bila tue nak masuk umah baru hehehe

PuteriSatu said...

wah dah tak lama ni na nak masuk umah baru...haruslah akak ter`excited' lebih...hiks...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin