di tengah malam | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Tuesday, March 31, 2009

di tengah malam

semalam dia balik lewat tengah malam kerana menggantikan tugas tunggusedia.
aku pulak nak masak tapi si kenit mintak berada disampingnya selalu (eceh alasan!)

pastu aku naik tidokan 2 org anakku ..sambil aku terdido sekali..
pukul 10 mlm terbangun lantas melakukan tugas rutin ku.

iron baju utk dipakai keesokannya...
basuh baju...angkat baju..sidai baju..haa amik seme berkaitan baju
tu belom lagi keje2 melipat baju yg asik bertambah jer

sebelum tu dah bgtau suamiku yg aku tidak memasak,lantas dia bertanya mau beli saja kah?
aku menjual mahal tidak mahu makan kerana takut hendak mkn lewat mlm kerana takut gemuk hahaha

setibanya dia dirumah ...

dia menawarkan diri utk masak Maggi! (kegemaran bersama)
tugas2 masak megi mmg tugas dia..sbb itu jer yg dia reti masak ekekkeke




cian gak..penat baru balik terus ke dapur...


dia merasmikan vision aku tu hihihii
kuali baru tak beli lagik..naza..aku nk kirim!


taraaaaaaaaaa megi pecah telur perisa kari+ayam
telur tak nampak daaa..tengglam
enak!menikmati megi pada jam 1 pagi



hiks..cerita megi pon aku merapu kan..ok la ..dah nampak pon tempat aku merapu

13 comments:

PuteriSatu said...

lelaki mang suka masak maggi kot kan na....papa Aqilah pun suka masak meggi...cedap....potongkan sikit cili api..perrgh....tak hiro kiri kanan dah...

AyunasiA said...

errr hood ana tu rendah gak ek. adakah suami mu mengalami masalah yang sama ngan suami ku? salu terhantuk kepala kat hood. almaklum... tukang masak utama nya rendang. sori off topic.

Mummy Dasy said...

sama cam Mr.Hubby pun asal lmbt blik tny nak tapau ape² x & klu x tapau msk maggi gamaknye... la ni penyakit berjangkit kat Danish

kirana said...

k.puteri,
dah itu jer senang nk masak :P

asia,
hud tu standard ketinggian..kang tinggi sgt tak tersedut lak asap
masalahnya depa yg tinggi hehe..tak penah lak dia terhantuk...tatau la kot dia terkena tak bgtau

shaifulsafar said...

kalau suka makan maggi...amik yg non-MSG...

kalau sakan belasah yg ade MSG... kang mude2 dah botak pale... heheh

tapi sesekali layan maggi pun setap ooo.... letak telor... udang besar 2 ekor atau sotong... pas tu letak tomato... cili api...

uhhh....heavenn....

p/s: hood ana tu jenis autoclean ke?

kirana said...

mumydasy,
ketagih :P ,ada dadah kot

kirana said...

shaiful,
huish tak sempat dah aih dia nk letak bahan2 lain...telur jer yg wajib..agaknya sbb ada MSG tu kot asik ketagih jer

hud tak auto..filter kena bersih sebulan skali kalo heavy memasak..tp skrg ni tak penah bersih lagi pon :P

genny da bomb said...

megi mmg sedap..hehehe..laki aku pun yang tu ja la yang dia buleh buat dgn jayanya disamping tukang goreng naget n sewaktu dgnnya ng nasik goreng perencah kekekekke..harus ada benda2 ni kalo time aku malas aku leh order sajaaaaaa...wakkakakakaa riak tol aku..

diniedinar said...

hep! hep! kiranaaa... kata takut mok mok tp mkn megi di malam hari.. hep! nanak buat lagiiii...

Insaflah said...

Kalau boleh jangan makan selalu, rasa seram kalau nak cerita.

kirana said...

geny,
oder2 ja noooo...

k.dinie,
hihiihi tergoda kak..terpaksa

insaf,
cete la..napa?

buzzybug said...

uishhh... dah lama gile x makan megi ngan telur camni... enaknya...

kirana said...

niza,
lagi enak kalo suami masak :P

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin