tax dan subsidi | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Thursday, March 5, 2009

tax dan subsidi

bulan ni bulan membayar cukai kan..ewah..tiap kali bulan ni jer ada jer benda aku nk ngomel ek

bukan apa..aku baru tau..
bila tgk EA form..subsidi rumah yg aku dapat kena tax jugak..
sedih la..dpt subsidi nk kurangkan beban..tp kena tax pulak.nasib baik la tahun lepas sket jer ..aku baru dpt 3 bulan subsidi..

kalo thn ni dan thn depan jenuh la ...7% tu dari total dpt subsidi..

maka ketidakpuashati pon timbul la di hatiku..lantas terus ku bertanya ke pihak HR
jikalau arahan potong gaji kena tax jugak ka atau apabila subsidi kredit ke gaji jer kena?

jawapan : pusing2 macam mana pon tetap kena tax utk subsidi
TAPI
sejak tahun 2009 ni..ada pekeliling tax baru...subsidi tak yah tax!
haaaa selamaaaaatttt...

lagi satu...belanja anak rm1k jer ker setahun huhu...tak mo review ke yg nieeee?

SELAMAT MEMBAYAR CUKAI

4 comments:

mummymer said...

Bile time bulan tax phone kat office memang jarang berhenti bunyi .. :D heheh

buzzybug said...

biasa laa tuh... suma yang kita dpt mmg akan kena cukai... mana bleh lari... hehehe...

Anonymous said...

wah... bestnya dpt subsifi utk umah..

ANAKIRANA said...

mummymer,
keje lhdn kerrrr?????wah sudah bagus..nnt leh tny ngn awk jer :)

niza,
tu la tu..dah la kite ikan bilis jer ..

fiena,
ko gaji dah lebat..tak perlu lagi hehe
ni la sbb aku nk keja kat sini smpai pencen heheh..benefit kira quite ok la..ngn extra epf lagik

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin