Membeli pokok lagi | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Monday, March 2, 2009

Membeli pokok lagi

skrg ni mood menghijaukan laman ..so mmg smgt lah kalo nampak neseri ni
lagipon..beli pokok tak mahal sangat kan.. terapi minda jugak

aktiviti hari sabtu..


gazebo ni rege rm4800 ..kayu biasa..tak minat sgt design ni
tgk tu si bujang tu..laju jer lari pi main air


amboi bapak..cam mando jer..
dia beli tanah organik utk pokok bendi ngn pokok cili kot



murah sket la dari rege kat jusco..kat jusco pokok yg mcm daun jeladi tu..rege rm39 kot
kat sini rm25..tp aku tak amik yg ni..len kali beli




penuh la batu dlm kolam org tu..aiman dok baling batu

Hari Ahad
skrg ni syiok sket nk bgn awal time weekend..sbb nk keje kan laman


exercise bapak yer..cangkul tu smpai patah dikerjakan
si bujang pon tolong ..nampak tu..back-ho merah



haa..cuba teka nk gantung kat mana..
yg kiri pokok aku..yg kanan ..asben..sng..tak yah berebut2 ..pilih ikut taste masing2


pokok palma..yg besar dah ada batang cam botol rege rm80
yg kecik ni rm18..harus la amik yg murah!dok pikir nk tanam kat mana..
mungkin beli pasu lagi kot..dia kata nk bg seragam lak pasu..



pokok belimbung buluh menggantikan tmpt pokok kari yg dah mati
aku pon tak tau dia tanam ni utk apa..nk guna masak apa ek?
tak kisah la dia nk tanam apa..janji tak melepasi sempadan yg ditetapkan :)



nampak tak?tak nampak?jauh ekk..meh kite tgk dekat sket













haaaa tudia...srg kiri srg kanan..mmg tak leh duduk dekat2..hiks..ni pon berebut nk gantung mana

nk beli pokok orkid lak la pasnih...
rege rm15-rm25..mahai ke murah ek?
mesti amik yg rm15 jerrr

9 comments:

genny da bomb said...

bestnye ada ruang nk berkebun..umah aku nnti takde ruang le..dah gi buat dapo..

Elylinn said...

kak ana, tanam pokok cherry la, takpun pokok cermai, pokok rimbun, redupppp umah... hihi, sambil tu boleh ptik and makan klu dh berbuah, hihi

kirana said...

geni,
ruang depan simen ker?simpan la sket tanah..hehe.syiok ooo tgk hijau...mlm2 pon aku dok bukak tingkap jenguk

lyn,
pokok ceri cam best gak kan..rendang gitu..tgk la..kalo bolh tanam kat luar tu ..leh park kete teduh sket

SUZIE APAI said...

yg rm15 tu lagi okey la kot..sy biasa beli kt nurseri area sgi buluh..byk pilihan orkid kt situu.klu pokok orkid yg RM8 henggit pun okey tau...biasanyer yg RM5 tu ank pokoknyer,amik masa 6 bln jgk nk berbunga...

KV said...

akak pun suka orkid. Beli kt pasar siti khadijah dlm 7-8 hengget jer. Tp yg lawa mabeles 23 hengget. Telan air liur lah dulu. Hik hik

kirana said...

suzie,
yg rm15 ni dah ada bunga besar dah..yg rm25 tu orkid jenis lain kot..kt sg buloh mmg murah kan..ish besnya kalo dpt singgah

kv,
aa orkid lawa..yg tiruan pon suka gak..

atie said...

rajin tanam pokok belimbing buluh, boleh masak lemak ikan letak tu....sedap, tambah2 ikan sg..

kirana said...

kak atie,
oooooo letak dlm masak lemak ek..hihi ada gak kegunaan dia ek..kena tgk resepi lagik la..

PerantauSepi1306 said...

ana pokok belimbing besi ka tu.. kalo ye.. byk gunanya.. leh wat basuh ikan, leh masak lemak cili api ketam atau udang atau ayam bubuh belimbing.. dah tak yah pakai asam geluguq dah.. ishhh kalo nak wat sambal pun leh, gantikan asam jawa.. memang bagussss tanam pokok ni.. tapi agaknye kena sembur racun serangga sket kot sbb belalang sgt sukaaaa makan ini daun... dan ayam pun suka cagut ini daun.. eh, sori2 buat cam blog sendri lak ;p

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin