Mee banjir udang kuala sepetang | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Friday, March 13, 2009

Mee banjir udang kuala sepetang


ha intro tgk gambar mee udang dulu


kisahnya begini..cerita mee banjir ni masuk majalah 3 kan dulu..masa tgk tu..huishhh mmg terliur la tgk udang.. (saye pencinta udang) ..
"haaa abg jom try nak..kot nnt balik kedah..leh la kite try2 carik" dialog masa siaran tu ditayangkan..bila ntah


anak dua pon aku dah rasa penuh keta..dah tu seme nk berhimpit menempek ngn mama


Kami bertolak balik dr kedah hari selasa ..tengahari..
sambil2 drive tu..asben rajin la amik gambo view2 yg menarik baginya..nk ilangkan ngntuk jugak..
pastu masa kat perak..ternampak la exit taiping (utara) ..tiba2 mai idea dia ..nk ajak carik mee banjir tu..
"ala bang tak igt la nama tmpt kedai tu"
"tny jer org nnt " (bab2 ni ..dia mmg tak pemalu..org tol...org stesen myk mmg tmpt bertanya lah)

dah terlepas exit tu kan..pastu igt tak jadi la nk pegi
pastu dah jalan lagi nampak lak exit kedua..taiping selatan (chankat jering,beruas rasanya)
terus la kluar..


"dik..kedai mee banjir udang yg masuk tv tu kat ner"
"ooo..tu kat matang..kluar tol ni..amik kiri..bla bla bla .." jwb adik jaga tol tu


pastu kami pon meneruskan misi jjcm...
bila masuk jer area matang tu..byk la pulak kedai mee udang..
agaknya..bila dah masuk tv tu ..ada la kan kedai2 pon mula la amik kesempatan jugak..
siap tulis banner "selamat datang mee udang banjir" kat tepi jalan
kami pon hampir nk terberenti..tp tak jadik sbb ikut budak tol bgtau..ada stesen minyak kecik sebelah kedai tu..so teruskan lagi perjalanan..

kira masuk jauh jugak la kedalam tu..pastu tny org lagik...tny stesen myk kecik..
last2 skalik berjaya jugak sampai





aku mmg serabai..malas nk kelepet tudung..sbb..selsema..pastu pakai spek..tudung jd kembang smcm lak..aiman tido dlm kete masa ni ..
ha tu.nampak ada 2 khemah kat kedai ni..ni rasanya sejak masuk tv kot..dah glemer..terpaksa la buat khemah..dgr cete budak tu..selalu romdongan2 dtg mkn situ ..




ni la mee nya..ada 3 jenis dang utk diorder

udang kolah : RM6
udang laut : RM10 & RM12

so kami amik yg rm12..share 2 org..sbb nak rasa jer..lgpon aku kekenyangan lagi
sepinggan ada 6 ekor udang..




udang nya mmg besar la..aku mkn 3 ekor tu pon dh kenyang..meratah udang jer
mee nya biasa jer..kuah cam manis2 gitu..
lebih kurang mee udang sungai dua..aku dah lupa cmner rasa..sbb dah 6 thn tak pekena kat sg dua


haa ni sigboard kat simpang tepi kedai tu..kalo korang nk pegi ..maksure kedai nya ada asignboard ni..sbb byk kedai mee udang sblm smpai kedai makcik ni

overall pada aku .. ok laaa..asben pon ckp ..biasa jer..dia kata udang tu lg sedap kalo ada kuah nk cicah2..hihi mcm2 la dia ni..

pastu..the ambience tu kureng sket la..

aritu masa kami singgah ..byk keta plat no luar ..
tak ramai sgt..mungkin sbb hari bekerja kan

lagik skalik aku tulis direction kot la korang2 nk singgah rasa
exit tol taiping changkat jering beruas
amik kiri..pastu teruss sampai jmpa traffic light simpang 4 ..amik kiri
ada signboard tulis kuala sepetang

pastu terus kira2 6-7 km smpai jmpa kedai mee ..sebelahnya ada stesen minyak kecik


haaa k.imah..puas hati dh upload ni..

6 comments:

Anonymous said...

hihihihi..cukup puas hati...asben k.imah pun nnt bace ni..so ana upload best2 skit....

genny da bomb said...

nasib baik aku tak peknen..kalo aku teringin cemana???jenuh aku nk pi sana hohohoo..nasib baik hang kata biasa ja..so takdak la aku lapaq sgt hehehhee..nmpk gmbr mmg selera la

genny da bomb said...
This comment has been removed by the author.
NaZa said...

sib baik udang tu xnampak merah2 n gebu... so xde la aku terasa teringin nak makan... klu x jauh tu nk pi sana. huhuh

suzieapai said...

best nyerrrrr.............hamboi sakan pulun lps pantang yer...

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) said...

uih..melampau sungguh rasanya..ni yg makin tak sabar nak pau hubby belanja ikan bakar ni hehe...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin