Tiba-tiba aku jadi takut | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Friday, March 27, 2009

Tiba-tiba aku jadi takut

Berikutan cerita kematian gara2 nak cantik dan kurus (malas nk link hehehe)..tiba2 aku teringat masa nk bersalin dulu..

Kalau ikut berita kat metro tu..arwah tu meninggal selepas dicucuk bius kan?
Kalau la aku baca berita ni sebelum bersalin aritu..mau 14 kali gak pikir ni ..
takuuuutttt ooo..selepas aku dibius (bersalin aiman-csect)..aku jadi bengong giler...
sistem badan mcm tak terkawal..tangan aku gerak2 sendiri merewang2..
kepala aku pon ke kiri ke kanan mcm ada robot dlm badan dok control tu...


huish ..masa tu..aku dok igt dlm hati..nak mati ke aku ni..ya allah..tak tau nk ckp

pakar bius tu kata..sbb dah macam2 ubat masuk dlm badan aku..
sblm tu aku amik epidural kan..pastu nk operate doktor kasi spinal apa ntah (lbh krg kot nama ..tak igt)..pastu dia dok jaga kat hujung kepala aku la..

pas dah baby kluar..baru la ok sket..tp tangan2 tu still merewang..sampai habis ubat bius.

Memang takut kalo diingat balik.

Iktibar :Guna kaedah konvensional jer la...

9 comments:

diniedinar said...

huishh!! ngeri tuh..

shaifulsafar said...

tahun lepas sblm raya saya telah berjaya menurunkan berat badan sebanyak 5 kilo dlm masa 2 bulan je... lepas raya... kantoi sampai la ni....

guna cara pemakanan yang terkawal.... hehehe..


p/s: dah dua kali ayat provok (chubby) tu keluar... hahah... kang penuh entry pasal diet kat blog saya baru tau... boring nak baca..

enina said...

ana, i lagi la.. kena bius full, yang pengsan terus tu.. pastu masa dr nak cucuk bius tu, siap dia cakap "mengucap ye, mengucap" masa tu dok pikir, apsal dia suruh aku mengucap, takkan aku nak mati dah..cuak giler la.. nasib baik hidup lagi :P anyway, apa cerita pasal org mati kena bius tu?

suzieapai said...

mmg bahyer penangan ubat bius ni...alhamdulillah, setiap kali bersalin, aku dipermudahkan...

mmg tak best la dgr brita org mati sbb nk kurus kan...

buzzybug said...

hmmm...
conventional way is always the best. dalam apa2 pun lah.

tp, kalo dah ajal tu, conventional way pun bleh jadi sebab utk mati. huhu...

tp, kalo semata2 nak cantik buat benda bukan2 tu... iskk... worth it ke? hmmm...

Cikgu Liza said...

konvensional ke, operate ke,kalau ditakdirkan kita meninggal masa bersalin tu dah kira mati syahid.

hmm.. jika difikirkan lebih baik ajal yang dah dijanjikan ganjaran syahid untuk kita.

kirana said...

Gara2 nak cantik la tu... Kdg2 bkn slh org pmpuan jgak. Org pmpuan biasanya dpt tkanan dari org lelaki espcially para2 suami. Mana tak nyer, asyik2 nak bndingkan isteri dgn anak dara org. Mmg la byk bezanya, kan? Anak dara ni blom kene sntuh lagi, urat2 blom putus lagi, hormon2 blom byk tganggu lagi. Mane tak body msih cntik. Bila dh kawin nnti pn same jgak jdinya. Itu la kecntikan luaran namanya, mmg tak kekal.

my little family / kaftanbatik said...

Ana, klu dgr cerita akak lagi lawak. ms kn bius utk bt D&C dulu..lepas siap D&C bdn mmg lemah gila. rs mcm dok dlm UFO tau..org2 yg bergerak sekeliling nmpk Alien-putih bercahaya+kabur.. MA plak asyik dok meracau2 sorg2 je mak akak kata(tp xde biji butir)..bdn xyah citer la..mmg xleh nk kontrol walau kita rs nk jatuh kan, tp xleh nk tolak sdri bdn naik..hikhik.. malu jek kat mertua time tu..kakaka..

my little family / kaftanbatik said...

betul3.. ala..lelaki punn dah kawin bkn mcm ms teruna dulu gak..bdn dah x fit punn..siap ada sparetyre + perut kalah org kita peknen cuma beza xkuar2 je isi..kakakakaka... :-p

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin