KERJA2 PEMASANGAN CERMIN BILIK AIR | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Thursday, May 28, 2009

KERJA2 PEMASANGAN CERMIN BILIK AIR

bila ku tengok dari mula asben buat kerja2 ni...wow..sgt la memerlukan kesabaran hhehee
aku memang tak sesuai nak buat ..ngan nak ukur...nak tanda..nak drill..pastu tersalah pasang skru ..kena bukak balik..agak leceh la..tapi asben buat mulut diam jer...kalo aku mau pung pang pung pang bunyi hihihii

setelah 4 bulan lebih...baru lah dapat gi beli cermin yang aku nak...
aku dah tengok kat jusco..kat kedai kat s2..tapi tak memenuhi citarasa yang aku nak
sebabnya aku dok teringat2 cermin ikea jaaaaaaaaa ekkekekeke


mengukur,menanda,dan pasang skru utk pegang cermin


menggerudi...bukan goyang gerudi yo!


puas hati dengan hasil kerjanya..oh dia guna pensil ikea ja tanda kat tile tu...
jenuh tenyeh nak bagi lekat

nampak tak habuk2 atas sinki tu...kalo tak mau habuk..beli bosch punya yg boleh sedut habuk terus tu...yg tu berapa ratus tak tau lah


dia guna yang ni jer...yang murah..brand PRO TOOLS ..beli kat jusco dlm rege rm70-rm80 kot
tapi setakat sekarang asben pakai..dia kata ok


ada 2 fungsi button ni..satu utk menggerudi..satu lagi menggerudi sambil menukul
guna yg kedua tu lagi senang..



alat2 lain yg diperlukan


ni satu set ngn gerudi tadi...

ok dah habis kelas peralatan handy manny..meh tgk gambar yg dah siap


tempat letak barang2 tu ditinggikan supaya tidak mengganggu nak tunduk basuh muka
dan nak basuh/mandikan aisya kat sinki pon senang..

nak siap pasang ni hampir 2 jam yer...baru siap satu bilik air..
satu lagi minggu depan pulak atau minggu lagik sekalik

selepas diletak barang2...


gambar sebelum...seee kami guna cermin biru tu jer ahhaha..dah la tak sangkut kan..jenuh la nk gosok gigi..nak basuh muka ..aku yg taknak kasi paku kat dinding..sayang maaa..nnt lubang byk2


gambar selepas....hehehehe..selamat tinggal cermin biru!


KOS :-
-cermin rm75 -yg square rm55..tapi aku dah berkenan yg ni...tak pa lah bayar lebih sket...
-tempat letak barang2 -rm32.90
-kos upah pemasangan :-
-urut belakang 5 min
-air sarsi 2 gelas..semasa buat kerja dan selepas buat kerja...


hehe murahkan kos pemasangan..mana nak carik :)

14 comments:

genny da bomb said...

weh...cam besaq ja bilik air umah hang..aku suka bilik ayaq besaq2 ni..takmo letak bath tub skali ka hihihi

:: HUSNA :: said...

sib baik dpt laki yg jenis reti buat keje2 gini kan...
save kos upah psg....

Faina Arisya said...

tempat letak barang2 yg bercermin tu tahan ke?... dulu memang teringin nak beli.. tapi takut jatuh jer..

MommyDania said...

kelasss suami ko ni ana. nt blh dtg psg kt umah aku jgk. takat air sirap..1 jug aku bg!hahahaha

NaZa said...

berzaman la mandi pasni.. asyik belek muka kt cermin baru... :p

shaifulsafar said...

agak2 berapa kos pemasangan dirumah saya nanti? :-)

Zawiyah said...

ana..cun la bila dah siap pasang cermin tu. cekap hb ana memasang..tang kos tu i like!!

ila ramli said...

Cantik cantik.aku pun dah lama suh asko belikan cermin ijau tempat letak barang tu tp sampai skry xbeli2 lg...ni sume letak kat sinki jet

mama uzma said...

akak...
syok kan apa yg kita nak mampu
di lakukan en abg...hihi

rynas said...

wahh sudah terpasang gitu. bagus2 punya suami yg cekap dan rajin, pasni pasang apa plak??

kirana said...

GENI,
HANG SPONSOR BATH TUB AKU

HUSNA,
TAK RETI PON KENA BELAJAR GAK BG RETI HEHEHEHE ..

K.FAINA,
TAHAN..KAN ADA SUPPORT BWH TU..KUAT JER ANA LETAK TU

MOMYDANIA,
WEHHHH UPAH KO AKU CAJ LEBIH LA WEH...

NAZA,
HEHEHE ..TU LA TUJUAN PON..

SHAIFUL,
KITE BULEH RUNDING..ORG SBAN KAMI BG MURAH2 JER AHHAHAHAHA

ILA,
PI BELI..AKU DOK TAGAK2 LAMA NI BARU DPT BELI..MASA TAK DAN PI

MAMA UZMA,
SYIOK TAK SYIOK DIA KENA GAK WAT..HEHEHE

kirana said...

RYNAS,
DAPUR LAK KOT..ATAU BILIK SATU LAGI ATAU RAK KAT BILIK KECIK TU..
WALL PLUG DAH HABIS..

genny da bomb said...

weh laki aku pun beli drill yang lebih kurang camtu la..tapi nk tembus dinding pun susah..kalo kayu buleh..batu ni cam tak lut ja..kena ketuk2..pakai bateri gak kan yang laki hang ni kan

kirana said...

GENI,
YG NI PAKAI KARAN
KALO SUSAH TEMBUS ..GUNA OPTION YG KEDUA TU...TUKUL DULU BARU GERUDI..SERENTAK LA

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin