PROSES MEMILIH KONTRAKTOR | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Thursday, November 19, 2009

PROSES MEMILIH KONTRAKTOR

ermm..dah tak da modal nak update..aku jadikan modal emel dari kawan ku..
dia pon tengah kalut nak masuk rumah baru tu..sebok survey sana sini
kat forum pon kite terserempak yer :)

pastu tadi gi tengok rumah baru kak imah...besarrrrr...dan cantik
dia pon tengah survey contact kontraktor mintak quotation kan



so..ni soklan iza tanya kenapa aku tak amik ngn patric (kat forum cari ..glemer la dia ni)
bukan apa..dia cover area lembah klang dan sewaktu dgnnya..kalau dah area seremban,nnt mesti dia dah include transportation cost sekalik...kalau pon dia kata tak kira..mesti ada gak yg tersembunyi nnt

sebab no 2..aku amik kontraktor yg dekat2..sebab senang..katakan nnt ada problem kemudian hari..nak gi kedai carik nak mintak repair ke apa ker senang la

sebelum aku pilih kontraktor yg buat wardrobe itu hari...aku dah buat homework sket la...
survey 2 3 kedai..ada yg pegi kedai ada yg aku call jer mintak estimate secara kasar..



contoh dalam table ni kan..mula tu aku plan utk melamine jer utk wardrobe..tapi dah kos lbh krg jer..tu upgrade amik 3g glass ..tapi rege aku compare tu melamine punya
aku benchmark dgn harga homedecc..lebih kurang tak boleh lari jauh sgt la..
yg homedec tu pula spec dia lain sket...tu kena amik kira jugak la

aku tanya2 utk 2 item yg kira makan kos besar la..
tu dressing table tu bukan final price..sbb aku ada tambah drawer kan

jadik kos keseluruhan utk renovation hari tu tak sampai 10k
1.wardrobe =rm3800
2.dressing table =rm1050
3.tv console =rm2300
4.stor =rm530

jadik..aku dah survey harga lebih kurang gitu jer kan..so tak ralat sgt la kalau takat beza sikit2 tu..pejam mata jer la

5 comments:

Unknown said...

hehehhee.. cam kenal jek email tu..

feeza said...

Ooo..maknanya kena survey betui2 ler. Mmm..yelah yerk, harga murah kena tgk kualiti dan charge transport takut harga lain2.. thanks ler ana tuk info ni.. :)

Mak Su said...

yg penting kita selesa dan puashati :)

Parin's wife said...

kalau buat kc 3g glass lg mahal ker?tgh survey2 nk buat kc gak ni.

ANAKIRANA said...

raihana,
mahal la sket dari melamin tu :)
kwn sy buat kat dapur umah dia...belas2 ribu gak la

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin