braxton hicks | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Thursday, September 11, 2008

braxton hicks

uwaaaa..arini aku agak keletihan sedikit uhuk..
pagi tadi aku tak leh bgn masak utk sahur..jadinya kul 5 tu bgn sahur makan roti cicah sambal ikan bilis ngn air mili saja ..plus buah kurma 2 bijik...uhuk


alkisahnya..mlm tadi masa aku nk tido tu dah rasa sket2 cam sakit perut (sakit cam nk bersalin)
cam aku alami sblm2 ni..doc kata..tu maybe tanda braxton hicks(BH) atau kencing ada infection..

dulu..aku dh wat test..mmg ada infection..so sakit perut tu kira sbb UTI lah..skrg ni aku tgh consume antibiotik tak abih lagi utk clearkan infection tu..

so malam tadi..tidor aku terjaga2..sbb aku SAKIT SANGAT2 ..menangis uuuuu..brp kali ntah dok kejut asben..nak pusingkan badan ke kanan ke kiri pon sakit ya amat..nak bgn pon sakit..
tak tau nk ckp sakit tu..pastu asben dah ajak ke klinik..aku malas lak nk pegi..aku rasa aku kena BH ni ler..nk kata UTI aku rasa aku dah ok dan tgh consume ubat lagi..

pastu..kul 4 jaga nk bgn masak..tp dah bgn tak leh berdiri lak..sakit la katakan..last2 tido kunci jam kul 5 bgn mkn roti ja la..

pastu dok igt ntah2 harini tak dpt dtg keje..sib baik la pas sahur tu dah tak sakit...huhu dugaan betul la..


peknen kali ni byk kali lak kena BH
anyway..utk mommy to be yg baru leh refer BH ni kat sini

2 comments:

farah aminuddin said...

pregnant bkn satu mende yg mudah kn?? haa.. xleh bygkan la time farah cmne nnt..

jmkjunk8 said...

hai ana.... aku baru masuk blog ko ni...
best gak free2 baca blog ni

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin