bubur jagung | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Tuesday, September 16, 2008

bubur jagung

hiks..apa kaitan bubur jagung ngn ikan bakar ni..

sajer la nk stori..aritu aku gi param..nunggu nk beli ikan talapia ni..mmg ramai org kat pasar ampangan ni..aku sabar menanti sbb mmg nak sgt2 ikan bakar org ni...
harga nya rm5..tp masa bayar org tu bg rm4 jer..ni ler rezki org ngndung..hehe..mesti dia kecian tgk aku ..dia igt aku ngidam ke apa kot..sanggup tgu lama..


ni bubur jagung aku masak utk aiman..tp kali ni tak brp kuning sket kuahnya..sbb guna jagung manis brand lain..

RESEPI
-jagung frozen
-jagung manis dlm tin
-santan
-sagu
-gula dan garam

CARA MASAK
-masukkan santan (aku guna yg segera lah) ...pastu masukkan jagung frozen dan sagu
-agak2 sagu nampak kembang...masukkan jagung manis utk menambah bau jagung dan kemanisan
-pastu masukkan gula kalo nak manis lagi dan sedikit garam
-biar mendidih dan angkat..

aiman suka sgt bubur jagung ni....

4 comments:

SaDi said...

sedapnyeeee.... yummm...yummm..

cendawanintim said...

kita pon ske bubur jagung..very the yummy!

PuteriSatu said...

tak tahan aar akak tengok bubur jagung anak tuh....cedapnyeeeee...

naz ilyn said...

Salam,
bubur jagung...lama tak pekena

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin