settle 3 menda | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Tuesday, September 2, 2008

settle 3 menda

owh lambat sket update harini..

apa cete last wiken?ermmm..tak da aktiviti2 ,merayau huha2..hehe..
kali ni aktviti membooking kontraktor utk keje2 renovation umah..ewahh...cam gah jer bunyi..
bukan reno menda pon..just buat yg basic2 saja...

so ari sabtu tu..as planned..pagi2 gi cari kilang wat grill tu..ekceli tak pegi pon tak pa..dah namanya kilang besi..nk masuk tgk pon tak selera ..huhuhuu
so just tgk kedai tu..pastu terus pegi VH (vision homes) ..jmpa owner utk diskuss harga...
aku tak sevey pon org lain huhuh...sungguh kemalasan yer di tengahari rembang tu..lg pon kami dah round tgk hasil keje kontraktor ni kat area VH ..kira byk jugak rumah yg amik ngn dia..pahtu tgk hasil dia memuaskan..

selepas dirunding cara..dulu dia quote rm2700 kan..rupanya tu utk besi plg kecik dan bukan white color hhuhu..oleh kerana asben nak besi besar sket..so amik yg 1inch size..jadinya harga rm3300 sbb white color so extra rm200 lebih katanya...gambar umah org ada..tp takmo letak..hehe surprise2..saja ja


owh lupa sebelum tu..kami ada ke kedai KC..nak mintak quote rege jer konon2..hehe tapi aku ni dah terbekenan lak kat situ..tgk kat showroom dah bekenan hihi..ekceli aku nak kan hood n hob brand fotile..pastu kedai tu mmg supply brand tu..so terus jer la amik kc ngn dia..
aku pon bgtau la apa yg aku nak..gitu gini lebih kurang..budget tight ya...so sgt limited la ..

kiranya ari sabtu tu book 2 mende tu la...nk jmpa org plaster celing..tak boleh ..sebabnya aiman..hhuhu....mmg susah la bwk anak utk gi deal benda2 gini...skejap dia lari ke sana..nk main longkang...nak baling batu..sudahnya nk diskus pon kena cepat2 la...
ntah la..aku harap KC aku nnt ok la..tak tgk lagi draf yg cina tu wat..petang ni kalo sempat gi amik

2 comments:

SaDi said...

kalau nak renovate, mmg banyak duit nak pakai... masa saya dulu, bugget dlm RM10K, at the end jadi RM25K... huawwaaaaaa

KV said...

mesti lawa tu!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin