sambal tumis udang | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Thursday, September 11, 2008

sambal tumis udang

ni masak masa sahur bila ntah...aku consider jadi la jugak..sedap di tekak ku udah ler..ahahhah
aku cukop tak reti wat sambal tumis..kejap jadi kejap tak..jenuh puan cendawan
menjawab aku tny hehee


oppss..minyak terlebih pulak yer...amik udang ngn sambal dah ler..minyak jgn amik..hehe bole gitu

RESEPI
-udang
-bwg merah,bwg besar
-cili giling
-air asam jawa
-garam
-gula

CARA MASAK CARA AKU :
-tumis bawang sampai naik bau...pastu baru masukkan cili giling (hehe saye terlupa ikut cara cendawan)
-biar cili lama sket masak....pastu masukkan air asam jawa sket jer..
-masukkan udang..dan sedikit air shj.
-masukkan garam dan gula secukup rasa
-masukkan bawang besar jugak
-masak sebentar hingga udang nampak masak




sekadar selingan...owhhhhhh sedapnya air tebuuu...

3 comments:

SaDi said...

Sedapnya air tebu!!!! tak pernah rasa jemu... bila ada air tebu...huahuauhuahuahauhu...

Puteri Satu said...

akak..kureng gemar air tebu..tak tahu naper...

cendawanintim said...

pektis mek pefek gitewww..

alaaaaaa, dah sodap ditekak tu kira orait ar tuh...blasah ajer la..saya pon masak men blasah jer!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin