1 thn 10 bulan | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Friday, October 24, 2008

1 thn 10 bulan

hari ni ..aiman dah setahun 10 bulannnn...
hari ni ..hari ke 3 aku memisahkan dia dari susu badan ku..uhuk..sedih lak rasa

sebenarnya..aku tangguh2 nk hentikan dia dari bf ..sejak tau peknen tu..
sedih sbb nk pisahkan dia ..rasa kecian ..mcm2 la..
doktor advice suh hentikan sbb takut aku penat..tp aku dok tangguh2 smpai la kandungan aku 7 bulan lebih ni ha..

lgpon...bukan exculsive bf dia pon..aiman cuma nak bf masa nk tido...masa di nanges2..merajuk gitu ler..nak lepaskan gian jer ..kalo kluar gi jalan2 ker..susu botol jugak yg dia minum


tapi kali ni aku nekad nk pisahkan jugak..sbb takut nnt dia berebut ngn adik dia pulak kan..
so satu mlm tu..masa tgh golek2 ngn aiman..aku bgn gi dapur..amk garam halus..letak kat nipple

sedihhhhhh sgt masa nk letak tu...
pastu gi smbg golek2 main ngn dia..masa ni bapak aiman takder..
tiba2 dia selak nk bf..tgk2 ada benda putih2..pastu dia tjuk2 sambil wat cam geli2..smbil tu dia tiup2 garam tu..konon2 aku sakit la..tiup tu nk bg sembuh la...huhu sedih2..

pas dah tak nampak putih2 tu..dia try minum..masin2 pon dia gagah jugak tu...ciannnn aiman
malam tu la last dia minum...

mlm kedua..mlm ketiga pastu dah tak mintak..nk tido pon tak mintak..terjaga dari tido pon tak mintak ..agaknya dia dah trauma rasa masin kot..

kecian2 jugak..tp nnt adik aiman tak cukop khasiat lak kan..huhuu

4 comments:

NaZa said...

sian aiman kan..

aku rindu nk susukan fakhry. tp dia dh xnak. kejap je dah besokan. huhuhu

PuteriSatu said...

ala siannye Na....tak sanggup rasa kan....

rynas said...

sedih plak rasanya...ehhmm sib baik dia tak xclusif BF kalau tak lg sian..sib baik dia mau hisap FM

PerantauSepi1306 said...

hmmm ana.. kesian kan.. tapi kalo cukup apa salahnya perah dan letak dalam botol... so dia still leh minum susu mama dia... khasiat banyak susu ibu nie...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin