customer always rite | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Tuesday, October 28, 2008

customer always rite

sms beberapa hari yg lalu

Mr P : apa nombor kod tile yg u pilih
me :607 ,salegirl ada rekod my code ''
Mr P : OK

slsp sms tu..aku igt Mr P dah contact salegal kedai tile tu ler utk konfemkan harga n kod tile yg aku pilih...kan aritu dia suruh aku pilih tile utk table top yg rege dlm range rm18/skpg
dia tak contact aku balik pastu..so aku igt dia ok la ngn pemilihan tile aku tu..aku pilih yg rege rm23/kpg

hari SABTU pagi ,kami otw ke VH,tepon aku berbunyi

Mr P : hello..aaa ..kak..itu tile aaa..u pilih yg mahal maaa
me :ala Mr P...mahal sket jer..u kan bagi bajet rm18..u kata rm20 lebih sket tak pa
Mr P :tile u pilih ni rm30 la...
me :aihh mana ada..haritu salegal tu bgtau i ..rm23..dia yg tulis dlm buku,u leh call dia tny..
Mr P :amoi yg mana
me : itu budak yg pakai tudung
Mr P :ok2..i call dia tanya

aku dah smapi VH dlm kul 9 pagi..tgk kontraktor dah wat keje..awal sungguh ..
aku masuk jer..tgk derang dah potong tile..
heran gak..aikkkk..tadi mr P baru dok call tny .. hmm
bila masuk jer tgk dekat2..tile lain dari yg aku pilih

Worker : ini tile..mahai la kakkk...jenis baik punya
me :mana i tau..i bg ja kod kat Mr P

sambil tjuk sms aku antor
Worker : ini tile kod 607 ..ni sms u kasi ka..
me :aa..i sms Mr P..dia fwd ke u ek..nape dia tak check ngn salegirl dulu.kan i ada tulis salegirl tu rekod details..

aku tjuk la kod yg aku tulis atas kertas kat cina tu

Worker :aiyaaa..ini kod 6071..u kasi 607
me :ye ker...i nampak kat tile tu tulis 607/anti stain... mana i tau tu 'satu'..igtkan tu 'palang'

pastu bermula adegan tepon aku ngn mr P....
Mr P tny aku ok ke ngn tile tu..
aku ckp ok ler..cuma yg aku pilih tu ada corak2 sket la..

akhirnya ;
Mr P : ok2 la..kalo u ok ngn tile tu..tak pe la..i tanggung la kos
Me : hmmm ok laaa

hehehhee..sib baiiiiikkkkkkkkk..
kalo tak sia2..aku nk kena tambah duit..

lagi satu..sib baik la kod yg salah tu color hitam jugak..mau color merah ..hijau ker..tak ke haru..dah derang dah potong ...

Pendapat aku :
1.kenapa Mr P tak check dulu mula2 tu...masa aku sms kod tu..patutnya check la harga dulu..lepas ke tak ngn bajet dia kasi..ini terus kasi kontraktor suruh gi kedai amik tile..

2.ya..mmg aku pon salah sbb salah tulis kod..sbb aku nampak cam palang..asben pon kata cam palang..TAPIIIII..customerkan always rite!


gambar next entry lah yer

4 comments:

Puteri Satu said...

Naaa...nasib baik salah...dapat tile mahal...dan satu lagi nasib baik...cina tu nak tangguh kos..kan...kira rezeki tu na...

Anonymous said...

nasib baik tul...dapat tile mahal.. tak payah tanggung cost... hehhehe... rezeki anak tu... hehhehe...

Anonymous said...

wah kesilapan yg membawak impact yg bagus...hehehehe

PerantauSepi1306 said...

sib baik leh settle... dan yep customer is always rite.. :D

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin