LANGSIR ,WIRING , KC | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Monday, October 6, 2008

LANGSIR ,WIRING , KC

AHAD 05/10/08

-kami berumahtangga di VH hehe..tak der la..separuh hari kami kat situ jer tuk deal 3 benda

penat2...

mula kul 1130..apointment utk langsir ..aku mula tu plan nk mintak quote rege utk railing and rod jer..tp org tu dah bwk katalog kain bagai ...tgk2 bekenan plak..


mmg terover bajet lah..aku sblm ni bajet rm1500 ja..hehe terlupa rod n railing pon mahai jugak

rod sajer rm18/kaki ...rege kat casamoda pon sama jer..malas la nk sevey2 tempat lain..lagipon malas nak kena pasang sdiri kalo beli sdiri kan..lagi senang..org dtg ukur dan pasang..lagi tepat dan cepat gitu2
total utk 2 double railing sliding,2 single railing sliding,3 single rail tingkap,2 rod kayu =rm584

aku sblm ni ada bekenan kain kat macy tp mahai la rege nya...rm35/meter..huhuh..

smlm tgk yg ni bekenan..asben pon suka..tgk sekali terus setuju..hehe...so amik yg ni jer la

rm32/meter ..mulberry collection




untuk tingkat bawah sahaja..2 sliding door,1 roman blind cost me rm 1161 termasuk sheer
sheer amik yg murah saja ..rm15/m ..aku mtk kurang dpt ler rm12/m
roman blind tu mahai sbb railing dia special sket..mahai sungguh aku rasa huh..tp utk first time la..pasnih nk tukar langsir ok jer la..kain sket jer pakai


ni utk master bedroom ngn family hall..aku nk wat 2 tone color..hehe..
ni pon amik yg murah jer..favorita collection rm12/m


kain satin matt

utk tkt atas saja kos utk 2 sliding,2 roman blind =rm792

utk bilik utiliti ,dan bilik lain pakai yg lama dulu..nnt2 beli yg ready made jer kot yg murah2..huhuhu bajet dh over la kan

huwaaaaa..
aku malas dah nk sevey2 kedai lain..rasa lebih kurang jer berpandukan hasil aku sevey sket2 sblm ni
***********************************************

pas settle tu..wireman lak datang quote ..
sakit jugak nk wat wiring umah siap ni..aku nk concealed kan..kos la jugak tp still within bajet la..
mungkin minggu depan start wiring

busuk2 pon mau dkt 2k jugak termasuk kos nk upah plastering..wireman tu tak reti plaster balik..dia takut tak lawa..sbb tak expert..so kami amik upah indon developer utk plastering yg hack2 tu..rm200..ok kot..

***********************************************

pas tu kul 2 lebih cina KC lak datang measure..
tang dapur ni ler aku problem sket ..
nk choose color satu hal..ppastu nk cover ducting tu satu hal..sbb umah aku kan dapur kembar belakang..so susah sket le nk adjust2...
takut nk tgk hasil dapur ku nnt huhu..cina tu wat rapat ketepi pintu corner2 cmana ntah,,.huhuhuu

color pon tak byk option..aku amik melamine solid jer..kalo melamine corak2 tu byk ler color
bajet byk jugak abih tang dapur nih..adoiii..menci tul la..

abih deal tu..terus nk balik...cian aiman..smpai terlena sdiri dlm keta..letih nau..

4 comments:

Shada said...

lawa kain tu...mahal sikit tak pe, tahan lama:)

Faina Arisya said...

ni mesti lebih 2k untuk langsir jerk.. takpe.. untuk rumah sendiri jugaks..

PerantauSepi1306 said...

hmmmm nak masuk umah baru ni memang banyak yang kuo... macam air paip yang laju jeee

LindaF said...

Salam,

Boleh dapatkan contact KC dan wiring? saya nak cr based serenban =)
boleh email saya tak?

linda.yusoff1212@gmail.com

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin