citarasa berbeza | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Thursday, October 16, 2008

citarasa berbeza

owh kali ni bior la aku berceloteh tanpa gambar...

aku nak cerita pasal citarasa aku dan asben yg berbeza..ada la jugak yg sama..ada yg tak sama
yang mencabarnya..masa nak wat pilihan utk reno rumah lah...
huhu mmg leh gaduh dibuatnya...aku nak macam tu..dia nak mcm ni..aku nak color tu..dia nak color ni...letih!

bermula ngn pemilihan utk dapur..tp utk dapur ni cam asben tak kisah sgt..cam serah kat aku jer..tp aku still jugak tny pendapat dia..aku lak..jenis tny nak mintak dia sokong pilihan aku..
kat sini ada la persetujuan jugak utk pemilihan color kabinet

pastu part nak pilih design plaster ceiling..mula2 aku nk yg style kuar lampu2 celah celing tu..tp asben kata nnt habuk byk susah nk menten bla2 ..aku lak kata..kite amik cleaner la nnt..discus2..last2 amik yg design cam tu ler..yg tak yah menten habuk..dan harga berpatutan..
kat sini tak gaduh lagi..

pasal wiring lak..aku nak tmbah aircond poin ngn water heater..asben tak mo..dia nak tmbah lampu pagar n door bell..aku lak kata..tu tak payah..ehhehe..mcm2 kan..last2 dua2 tambah..sbb dgr advice dari wireman tu kata..nnt2 susah la mau pasang acond sbb dah wat plaster celing

grill mmg dua2 kata sepakat nk mcm yg dipilih skrg..tanpa bantahan hehehhe

yang mencabarnya masa nak pi pilih dan beli lampu...huhuhuh
mmg berbeza citarasa..dia suka yg bulat2..aku suka yg bentuk kotak2..huhuh..tjuk itu aku tak kenan..aku tjuk dia tak kenan..dia ckp itu aku bidas ini..last2 terkeluar dari mulut dia..kalo gitu dok diam2 jer la pas ni ( cam kecik ati la kot hehehhe )
cuma yg dekat ikea jer taste kitorg sama..aku tjuk dia terus stuju..dia tjuk aku stuju :) tapi tak dak stok pulak kan...


ni kira belom nak cat umah lagi..(tak cat lagi buat masa ni...bajet dah habis)
nnt lagi haru nk pilih color..srg itu srg ini..huhu..sabor2....

tu jer la ngomelan ku utk santapan tengahari ni...
apa2 pon best jugak berbeza taste..leh gaduh2 sket..baru meriah kan..hehehhe

4 comments:

Anonymous said...

sama la dgn aku ana dulu..memang byk gaduh n kecik ati..sama2 bekeras nak ikut pilihan masing2...so kami bahagi dua, pagar ikut dia, warna cat ikut aku n sbgainya..pape pon tahniah bakal naik umah baru...

Anonymous said...

ana, bkn ia tp ila...apo la aku ni

AyunasiA said...

memang nak masuk rumah ni memang asik gaduh2 jek. sibbaik u upah orang sumer. kalo pasang sendiri lagi lah meriah macam nak perang! bila dah pindah baru berdamai. peace!

Puteri Satu said...

akak nanti harus lalui situasi yang sama..sebab perangai hubby ku itu samala cam pangai hubby mu itu...hiks....

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin