bali's itinerary | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Thursday, October 30, 2008

bali's itinerary

yeay2....aku dah booking supir kat sana...senang booking siap2..tak yah kalut cari2 kan..
ni based on bacaan aku kat forum..tima kasih la naza...tlg bg link kat aku ekekeke..

aku booking PAK ARIS...most recommended by forumers yg guna khidmat dia
tadi tepon tny bayaran..
dia letak Rp375k ..utk sehari tour smpai malam..aku mintak kurang 350k (RM116)hehe..cover petrol,car,and driver
entrance fee and parking..tanggung sendiri
pastu utk airport transfer ke hotel..dia amik Rp50k (RM16) saja..ok la..

terus book!

now..tgh pilih tempat2 nk nak gi..tempat yg tak bukit2 la..aku ni kan dah larat panjat2 ni..naik tangga pon penat...
sapa ada experience ..share la tmpt2 yg best..

secara ringkasnya:
khamis :tiba jam 8mlm approx..check-in..kuar lepak jalan2 sevey kat area kuta
jumaat :tour..smpai mlm
sabtu :tour lagi
ahad :pagi -lepak kat kuta beach ..pastu beli2 apa yg patut
pastu ke airport utk balik!

KINTAMANI & JIMBARAN SEAFOOD
Visiting Batubulan for Barong and Kris dance, Celuk gold & silver smith, Mas wood carving, Ubud home of Balinese traditional painting. Wonderful rice terrace in Tegalalang, holy temple Sebatu, Kintamani for having lunch while enjoy nice view of mount & lake Batur, on the way back visiting traditional house of Batuan or Elephant Cave.


BEDUGUL & TANAH LOT TOUR
Bedugul a mountain holiday resort & fruit and vegetable market. Lake Bratan with Ulun Danu temple, Pacung rice terrace, Alas Kedaton monkey & bat forest, Tanah Lot the floating temple in sea with unforgettable sunset.

banyak lak tempat..tak larat nak paste..hihihihi




5 comments:

Anonymous said...

oooo... ana nak g bali yer... baik2sikit hang tu dah byk bulan...
since aku tgk plan hang byk nak g tour kan? sampai mlm lagi tu kan...so aku suggest utk hotel aku rasa amek je hotel yg tak berapa mahal...so hotel tu just utk rehatkan badan je la...tp kalau bajet unlimited ape salahnye...huhuhu...mcm aku aritu, tak la grand pun hotelnye, tp bilik just nice and yg penting mkn halal n ada servis mknn hantar ke bilik lagi... hahahaha... maklumla dah penat tour2 kann...

ok 2sen dari saya... tenkiu

Ogy said...

bila nk gi tu kirana..bestnyaa....kita teringin nk gi bali...tapi hubby ni dgr bali2 ni dia mmg tak minat..dia kata nk kena bom ke??
aduii laaa....

myza said...

kirana...der ole2 kat my blog...tgk eh

ANAKIRANA said...

mona,
tu la ..gagah jugak nak pi tu boyot2 pon hihi...aku dah booking hotel skali ngn pakej flight..aku rasa murah dah kot hehe..

ogy,
mgu depan nk gi..hehe...mintak simpang la bom2 ni...

myza,
huhu..kena tag kerrrrrrrr

cendawanintim said...

jaga diri yer...

jangan lupa soping banyak2!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin