CUCI2 DAPUR BERSAMA CIKPUAN ANA | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Tuesday, August 25, 2009

CUCI2 DAPUR BERSAMA CIKPUAN ANA

4 hari duduk di rumah kan..aku tak buleh dok saja...walaupon penat ..tapi kalau tak buat sapa lagik nak buat..nak harap en ali..kirim salam laaaa dia nak buat kerja2 ni

aku mintak upah dia urut bahu ngn belakang ja..senang kan..

aku kata..kalau taknak urut pi bayar duit amik maid bersih umah noooooo hihiihi



masa ni dia dok lemah badan lagik...aku paksa gak suh wat keje..bg cergas sket badan tu



ni filter nya puan2...ni aku baru cuci selepas 8 bulan duduk umah ni hehe

kalo rajin masak..sila la cuci 3 bulan sekalik gitu ler

kalau malas..nnt filter tak berapa nak berfungsi dengan baik..tak sedut asap dgn elok

bau masa masak pon berbau...tapi masa goreng ikan masin..bau tetap bau...huhuhuu


kalau malas nk cuci lagik..amik yg auto clean..tapi aku tak tau sejauh mana keberkesanannya..

org kata sama jugak kena cuci walaupon auto clean





pastu kite lap2 la dapur kesayangan kite tu yer...guna kertas suratkabar cuci cermin dan permukaan berkaca...senang keje..yg ni tak yah la tunggu 8 bulan baru nak cuci..nampak bedebu tu cuci la yer..jgn malas2




lepas basuh kite biarkan kering..bukak la kipas bg cepat kering





lepas tu..sental lak tempat masak ni haaa..nak bagi berkilat lagik..sapu minyak baby

kan kite masak kadang2 kuah tertumpah masa didih tu kan..comot jadinya..so sental cepat2..kang biar lama2 jenuh ler nk sental





pastu bila dah nk pasang balik..letak sket pencuci pinggan dalam bekas ni ha..bekas tadah minyak ..so karang2 nak bukak cuci senang..tak melekat la minyak2 tu..

ok puan2 sekelian..sekian kelas membersih hari ini


ku akhiri dengan makanan sehat :)

kempen makan oren dan epal setiap hari

tidak lupa jugak soya bean utk kurangkan kolestrol ..tp saya tak lalu :(



kepada kwn saya ila..yg baru terminate maid nya..jgn stress2 naaaaa...

12 comments:

Abang Long said...

Sambil mencuci, sambil bergambar, zaman sudah berubah, itulah kehidupan penulis blog.

ila ramli said...

Wahhh....aku dulu biasa buat, tp sejak Ada maid " bik, dapur dah kotor ni,nnt cuci"....semuanya arah2 je,pasni kena buat sediri la...maid masih Ada,paspot belum siap....

KV said...

wah!!! rajin sungguh mek ana. Kalo kt rumah akak, itu keje2 my hubby. Wahaha

::It's Me:: said...

Salam perkenalan, jemput ziarah blog saya….macam2 ada…
sila layari,
http://www.mamalyna-eshops.blogspot.com

buzzybug said...

macam best aje kak ana punya dapur... dapur best camtu mesti kak ana rajin masak, kan, kan?

mama uzma said...

hahahaa...
sempat lagi snap2 yee...

klu iena kak..
x sempat wat apa..
en abg dah gelakkan dulu...
hihi...

genny da bomb said...

bagus2 rajin cuci..aku la ni kena lap tiap2 hari la dapo masak..kang kalo berminyak lama2 susah nk sental..

peti ais hang ni mcm peti ais aku jaa...hihihihihi...hybrid ka?

Noorsaliza Abdullah said...

ana, dapur hang lawa la...dari awai lagi aku berkenan...
nanti nak wat umah...blhla celup2 idea dari blog hang....

kirana said...

abg long,
hahhaa bibik moden skrg ni

ila,
pasni sila arah diri sdiri hehehe...syiok la ada org leh wat kan...

kv,
tu ja sy rajin..lipat baju tetap tak rajin..keja lain buleh buat..cuci tandas pon suka..jgn suh lipat baju ja huuhuhu

itsme,
ok thanks.

niza ,
wat hiasan jer ahhahah..tak la..kak ana ni rajin nk masak..tp tak leh fokus...tunggu anak besaq sket kot :P

mama uzma,
blogger katanya hahaha..asben tgk pon dah phm dah

geni,
hang dapoq baru lagi la kena lap ehhehe..cewiii katanya..
sama ka..aku nya toshiba hybrid plasma kot namanya

sal,
ala biasa2 jer sal...nnt design makin moden canggih belaka

genny da bomb said...

ana...sama la tu ng aku hihihihihi..sejibik sama..bape liter je kot beza hehe

my little family said...

wah Ana, byk petua berguna nih..boleh dipraktikkan.. hehe...

my little family said...

Ana + Genni, rsnya akak pun sama ngn yg korang..peti Toshiba hybrid.. 710 l kot..simpan semua benda dlm tuh..hehe

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin