kena jaga2 | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA

Monday, August 4, 2008

kena jaga2

jumaat lepas...aku kena UTI ..eh bkn jumaat..khamis..so jumaat tu gi la klinik kat opis aku ni..
ekceli kena hari rabu tapi tak serius sgt..tp aku ckp doc kena ari khamis..ekekke...nipu
bila wat urine test...huhuhuhuhuuh result dia menakutkan aku...
berada di tahap yg tak bagus...kalo peknen kan kena jaga kan.tp aku ni cam tak jaga lak..
air masak kena minum byk..tapi aku tak sukaaaaaa..minum pon sbb terpaksa

dulu checkup..garam tinggi...kena kurang masin..
baru ni check...gula lak tinggi...bahaya wehhhh aku dah tahap ke 5..yg plg ijau tu
air kencing terlalu asid,ada infection,ada darah ...huhuhu

pahtu doc wat blood test..amik darah kat ujung jari jer..sib baik tak sakit..
tp result darah aku ok..tu yg doc heran..bacaan normal....glukos normal..aku ckp pas mkn nasi lemak nih...dia kata normal la kalo pas mkn..reading mcm ni..so dia guna pakai result darah..selamaattt...tp aku kena jaga2 la pasni..tak leh minum air gas,kurang gula dlm minuman..

so skrg ni aku mmg minum air masak je la..makan kat luar pon..kfc ke apa ke..mintak air mineral jer..uhuk..tak nikmat!tadi pagi bekfes pon beli milo O jer..tak letak susu ke apa ke..

khamis ni kena gi ANC..doc nk tgk result kena improve...takut2...

4 comments:

cendawanintim said...

uihhhhhhh, jaga pemakanan tuh yer...

harap takder pape tuk next checking..

mama uzma said...

akak pregnant ye...
taniah2...!!sronoknya nak dpt baby

minum air bergas ker...??asa iena ngandung suka minum coke...smpai satu hari tu ayah tahu...bising dia..kata nak anak jadi mcm ni..mcm tu ke...??!!huhuhuu....
trus x minum lg....

kirana said...

mama uzma,
hiks dah bersalin pun....ni entri lama ..tak pasan ek
ke nampak akak gemuk skrg ni huwaaaaaaaaaa

mama uzma said...

kah3....
iena baru pasan...
wat malu je..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin