2nd Post natal checkup | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Monday, April 6, 2009

2nd Post natal checkup

Setelah delay sebulan dari tarikh sepatutnya..semalam aku pegi jugak mengadap doktor demi kesihatan ku hhuhu...malas sebenarnya nk pegi sbb .,..nnt aku bgtau kat perenggan akhir

Pagi sabtu tu terus siap awal2..konon nk bekfes kat luar jer..nak kejar masa kan
karang lambat..jenuh nuggu ..tgh2 siap anak pengasuh call nk amik aiman..so..lega sket tak bwk dia ke spital..bukan apa..tak larat nk kejar2 dia kat sana la

dlm awal tu kami nk betolak..ding dong ding dong kul 10 gak kuar umah..
cari parking lagi..last2 sampai kat kaunter GL kul 10.54 .Settle urusan pengesahan utk 2nd post natal..nk tau cover ke tak..kan insuran ni mcm2 polisi kan...

Pegi ambik nombor kat bilik d.ishak..huhuhuu 19 ko! nombor masa tu baru no.6!
giler lama nk kena tunggu...pastu gi la bekfes kat bwh dulu..
pastu tunggu dan tunggu dan tunggu dan tunggu

sampai giliran aku dlm kul 1 rasanya...
psatu masuk..kerjaya doktor ni mmg kuat ingatan kan..yer la dgn nk hafal mcm2 kan
pasaipa aku kata lagutu..sbb masuk2 jer..dia tny aku.."kwn awk tak besalin lagi kan.."
kira dia leh igt tu..kwn aku yg mana satu..,
pastu bila jmpa kwn aku pon dia igt aku ni kwn kpd kwn aku.,dlm ramai2 patient tu..dia still boleh igt lagi..dah la 2 bulan dah aku tak gi jmpa dia..mmg doktor ni kuat ingatan.


perkara kedua dia tegur :
doc : aih kurus ekk..
aku : kurus ker ?hehe (ceh lagi2 buat tanya)
doc : ahhaha back to normal la ek.. (dia gelak )

pastu sembang2 consult..aku bgtau belom peot sejak pas kering nifas tu
pastu mintak 2nd opinion pasal aku tak peot2 sejak bsalin aiman dan terus mengandung kan aisya.

Reason : 1.aku amik noriday..mmg tak peot..sbb continuosly mkn dlm sebulan
2.aku nyusukan anak

aku puas hati sbb jwp sama dgn doktor aku jmpa sebelum ni..hhee tak salah kan tny byk2 kali..
pastu tny lagi..

Soklan : tak per ke doc tak peot?tak bahaya?
doc :tak pa
asben celah :pastu darah kotor tka kluar?
doc :tak per..sbb amik noriday menghalang laluan ovum(kalo salah betulkan),
dinding rahim tak menebal..so mmg tak akan ada darah kotor la

result scan rahim aku : dah kecut kepada bentuk asal saiz normal 6x4
tapi kedudukan rahim aku terkebelakang.. (dulu masa checkup bsalin aiman pon sama gak..)
tp doktor kata tak apa..tak bahaya..cuma ..kalo awk belom dpt anak ..kena la gi urut ..sbb rahim terkebelakang ni menyukarkan kite nk dpt anak.

Pap smear??haha aku tak buat..aku ckp ngn doc nak buat lain kali (may be kat klinik sini jer..ngn doc pmpn)
tp kena buat kan..takut gak..dia kata anak dah dua,,kena buat!


Ok settle..alhamdulillah..bukan FIBROID.

yg letihnya...pas checkup nk tgu GL dari company S ,pastu staff GL dah tak de kat kaunter..masa tu kul 120 kot..aku tgu gak dlm 10 min..tak da ..aku terus ke kaunter bil

aku : staf GL dah tak der,
pastu dia pon call sana sini ..aku tunggu lagik

pastu anak aku pon dah nak nanges gak la..dah lama kan kat spital

aku : boleh tak ..print bill..saya sign dulu..nnt awk uruskan GL ngn staf GL tu ..anak saya dah ngamuk ni
kaunter : kite tak boleh kluarkan bil selagi GL takda
aku : laaa..brp lama lagi nk tunggu..dah la kat atas tunggu..kt sini tunggu lagi..
nnt apa2 hal awk call saya ja la..saya nak balik
kaunter : tak boleh (dah mula nk tegas ngn aku..)
aku : (terus blah..duduk dgn muka mencuka gila babi)


tak lama tu..dia kata staf GL dah ada kat atas..
tunggu dan tunggu lagi..
pastu aku tak tahan..aku naik atas jmpa kaunter GL..
rdoctor tsalah tulis diagnosis aku..ramai org sgr smpai tertukar GL
pastu nk kena tgu semula

aku kata kat dia..
saya nak balik..apa2 hal awk sign la on behalf,pastu kalo apa2 hal call jer la..anak sy dah ngamuk"

pastu terus aku blah smpai arini tak da call..kira ok la kot

sori panjang lak entri ni..nak menulis lgi tp cukop2 la..ermmmm

ops sblm tu..berat aku (guna penimbang yg sama kat bilik doc.) =55.6 kg! haih pas pantang dh naik baliikkkkkkkkkk


kira separuh hari 10-2 ptg kat spital ..dah tak mood nk gi jalan2 ke apa ker..

8 comments:

my little family / kaftanbatik said...

Ana p hospital bwk baby sekali ke? ish..mesti susah nk handle tu. Klu MA la wajib hubby temankan.. xmau susah sorang2..hehe..

my little family / kaftanbatik said...

even skrg ni, nk bt montly check-up utk Anis kat Klinik Ibu ponn MA p ngn dia. Tak larat la nk kejar Anis. Silap2 kena marah kat nurse sbb ms dia nk tanya progres Anis, kita dok kejar2 Anis keliling klinik tu..hehe

ANAKIRANA said...

MA,
pi ngn hubby la..takkan gi srg kot..hehe dah la jmpa doc laki :)..segan maaa

kirana said...

Lepas pantang? Sejak bile? Tak bagi tau pong, eheheheh...Kirana takde tanye pong, babtu tak tau!

Bila? Anak kedua? Nama apa? Laki ke pompuan? Ada gambor tak?

Sori...akak kau ni mmg mulut tak reti diam. Waktu makan je boleh diam, pastu idup balik.

rynas said...

sib baik dh tahu bkn fibroidkan..ana dulu masa aiman wat dak pap smear..kita masa anak first buat ygke2 belum lagik..nak buat jugak ttp tak tau lg bila ni anak dh9 bln hehhehe

rynas said...

sib baik dh tahu bkn fibroidkan..ana dulu masa aiman wat dak pap smear..kita masa anak first buat ygke2 belum lagik..nak buat jugak ttp tak tau lg bila ni anak dh9 bln hehhehe

ANAKIRANA said...

kirana,
ambooiiii byknya soklan..hahahahha
anak dah nk masuk 4 bulan dah aih...dah ketinggalan ketapi kirana ni :P


rynas,
huhuhu cek takut sakit :P
bagus la awk..berani hadapi cabaran pap smear :)

Anonymous said...

Hello
lexapro pill
No prescription, no hidden fees, safe and secure payment system.
[url=http://www.piecethemusical.com/]lexapro antidepressant[/url]
If any of these symptoms arise, go see your physician.
http://www.piecethemusical.com/ - lexapro for sale

FDA has approved Lexapro, an antidepressant drug to treat major depressive episodes, panic disorders with or without agoraphobia, social anxiety disorders and generalized anxiety related disorders in adults.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin