Mencari LAMAN merata tempat | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Monday, April 6, 2009

Mencari LAMAN merata tempat

wuihs jenuh mencari sampai hampir2 nak call karangkraf la ..mcm nk langgan ja terus
keluaran kali ni edisi bumper..tu yg seronok sket nk cari
pulak tu mmg seronok la tgk majalah laman ni..banyak info.pastu hijau2 jer..sejuk mata ni tgk

MPH,popular,tesco ,kedai buku,kat summit seme kami cari..tapi takda!
ada yg kata habis..ada yg kata belum keluar..last2 asben jumpa kat kedai mamak kat tampin.

ni la yg dicari2...

ada buku log cara tanam sayur2 an..hehe..mak ayah aku tanam tak yah tgk buku pon
tak pa..tambah ilmu kan
pastu ada cara2 penjagaan rumput..mcm2 lagi la..

pastu utk aku....

penuh makna tau dia belikan buku ni utk aku..hehehe aku kata nk amik kursus masakan..
sbb nak masak sedap..poyo jer hahahah

tujuan khas dia beli supaya aku reti masak kerang rebus....

adoiiiiiii..aku kata la ..senang jer nk masak..cuma aku malas nk bersihkan kerang ekkekeke

tak pa la..dah dia beli tu..kena la aku masak..
lagipon menu seafood ni kegemaran suami..
akan kucuba sehabis baik hihihi..jeles tau tgk org pandai masak..

17 comments:

genny da bomb said...

masak ana jgn tak masak..btw kalo hg nk beli buku masakan..beli saji ok..bleh pecaya sket resepi dia n end up sedap gak..rasa cam tak best sket..weh takat kerang rebung pun kena masuk majalah ke wakakakakkaa..lawak la laki hang ni beli majalah masak nk suh wat kerang rebus kekekkekeke

NaZa said...

dia suh masak resepi lain macam dalam magazine tu la sekali... :p

mak sedara aku pun cakap, klu nak beli magazine masakan, better SAJI. tp aku xpernah beli. google je... hihih

Mak Su said...

wah.. jumpa kat tampin ek? cari kat kedai buku tepi bastand tu ker? maksu selalu gi tampin time bebudak2, suka gi pasa-gesel, ahaks.

my little family / kaftanbatik said...

xpandai xpe asal ada keinginan nk cuba, tul tak..lama2 nanti pro la..MA ponn mcm tu gakk..practise makes perfect.

Mummy Dasy said...

me klu beli RASA ni nnt Mr.Hubby kata erk buat2 sendawa kata dia dah kenyang tgk gambo dush dush nyampah tau

atie said...

ktie dulu pun minat gek beli majalah anjung seri masa mula2 beli rumah dulu,suka tengok rumah org cantik...

shaifulsafar said...

peminat kerang rebus sungguh hubby u erk?.... bukan kerang rebus kat kedai2 tu sedap kerana kuahnya?....

try kat H&H tomyam seafood mantin.... kuah dia best.... selain tu ade sotong kangkung, tahu bakar, ikan bakar ...uhhh... byk lagi... hehe

cikda said...

aku pun suker beli RASA..laki aku dok perli jek..aik majalah rajin beli..masak biler lg..aku nak buat library la..

cendawanintim said...

cuba jangan tak cuba!

kirana said...

Kirana pun suke makan kerang. Tapi Kirana rendam dgn air panas selama 1 jam, pastu makan cecah dgn sambal cilinya. Sedap dan manis. Kerang masak tumis kicap pun sedap.

Aduiii...lapor la! Nak gi makan jap.

ANAKIRANA said...

geni,
huish saji ka best..ala pasnih kena beli saji la pulak ehhehe..bila time nk masak tak tau la.d..dia beli tu secara halus la maskud dia tu :P

naza,
maksud tersirat yg penuh makna kekekke..bukan taknak google..ni ada gambar2 syiok sket tgk..hehet tengok amik mood

mak su,
saya tak familiar sgt kat tampin tu hehe..tau kedai2 depan tnb tu ja


MA,
keinginan tu ada..penyakit M yg kdg2 melanda tu la tak tahan tu

mummy dasy,
wah tu lagi mendalam kena perli ..hehe luka dalam tu

k.atie,
betul2..suka tgk rumah org cantik..

shaiful,
aa dia mmg minat giler ngn seafood,nnt la nk gi jenjalan umah baru awk kat mantin tu leh la singgah :P

aida,
kalo aku jd laki hang pon aku perli gak :P

cend,
hahahahha..jgn hangat2 taik ayam dah ler

kirana,
oooo tak rebus ek..tp mmg sedap cicah cili kicap tu..

shaifulsafar said...

ana,

sebenarnya tgk F1 kat TV lagi best... kecuali kita mmg nak experience tgk live... nak pekakkan telinga... nak shoot gambar & letak kat blog, mmg la kene pegi...nak exclusive kan?...hahahahah

tiket mmg mahal... tapi kat grandstand pun bukan best sgt... bagi sy yg suka shoot gambar, better hill stand la.cuma kat grand stand boleh tgk starting ngan ending je...plus dgn kita boleh tgk pemandangan 'indah' e.g cewek2.:-p shoping barang2 yang tentunya mahal2...

makanan yang amatlah mahal...fish & chip + carbonate drink RM25???... kalau makan 4 orang...dah RM100... pergi makan kat dol tom yam penuh meja...wakakaka...

owh?.. next week ade moto erk?... hmmm best gak tu....

mmg ade dgr kata nak buat mlm... tapi rasa macam tak best la utk shooter amatur mcm saya....limited!

p/s: terkini.. kunci rumah baru mungkin dapat bulan 6...aduiiii...seksanya...

ANAKIRANA said...

shaiful,
amboi panjang giler komen ehhhe
betul la apa awk tulis tu...dah la nk tgu 56 lap tu boring gilerrrrr hhuhu

haa tak lama lagi la tu....update la gambar2 umah..syiok nk tgk

genny da bomb said...

kompius aku ada blogger lain nama kirana sama cam hang gak ka..hehhee.aku lupa nk tgk gmbr kat tepi..pastu br nk tanya rendam air panas sejam??hehehe..nasib baik kirana lain hehehe..

Anonymous said...

Ana, ko nak snang cuci kerang tu, rendam ngan air garam...sure segala najis kerang muntah ..najis ke..hehehe ..xlah dianya kotor2 tu...mcm tu gak wt kt lala ke...yg cengkerang2 ni la

ANAKIRANA said...

haha jiji.thanks for the tips..senangnya rendam jer ek..

asben aku baru volunteer nk cuci kan hihihihi

Anonymous said...

tula tu..senang smnetara buat benda lain rendam terus..lg gram tu leh letak kt ikan keli supaya ikan cpt mati..xla ketuk ikan keli tu smpai terkehel gigi dia ..sian kan huhuhu... aku pernah tnye 1 mamat kedai naper awk tak buh grm..sian ikan tu..dia ckp xleh..sbb kite nak siang byk ikan..kkdg luka tgn kena sirip ikan..pastu kena la grm..uu sakit.. o ye x ye jgk erk

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin