kenapa guna micro-fibre mop | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Wednesday, April 22, 2009

kenapa guna micro-fibre mop

kali ni cerita mop lak masuk blog.. terima la blog aku seadanya :P


sejauh mana kite yakin tak da habuk lepas kite sapu lantai

tgk ni..yg hitam2 tu..adalah habuk yg tak nampak..
aku mop ni sebaik saja lepas sapu..sbb tu kena guna micro-fibre
dah nama pon micro..habuk2 yg tak perasan tu...kite leh nampak ni ha

aku suka sgt guna mop ni
1.ringan berbanding mop biasa
2.tak yah guna pencuci ..nnt tak berfungsi sebagaimana fungsinya
3.lantai bersih ..pijak rasa licin ja

cara nk guna supaya berfungsi dgn betul:
1.mop dalam satu arah jer..
tolak ke depan ..atau tarik dari belakang ke depan..


ni aku beli hok murah jer masa nk pindah dulu ni.. brand Harmony RM26 ..kain tu leh tukar ganti ..kena beli lah bukan free!

part time cleaner datang, tak reti guna mop ni..jadik lambat dikerjakannya
aku bagi yg ni..dia mintak yg biasa tu...suka hati lah..tapi skrg ni dah tak amik part time dah..


aku buat sdiri..
>>leh kuruskan lengan dan kurangkan lemak badan hahahaha
duit utk cleaner leh beli supplement utk aku :P


Aku ni dah wak iklan free dah ni...

**UPDATE **
[14:06:03] putrixx says: slm ana kak sue br jerk bc blog ana
[14:06:10] putrixxsays: mop yg ana guna tu mmg baguih
[14:06:25] putrixx says: kak sue penah guna masa kat german sebulan..mmg puas hati
[14:06:28] putrixx says: bersih giler!
[14:20:34] ana says: ya kaaaaaaaaaaaaaa

12 comments:

genny da bomb said...

kat mana nk cari tu?

ANAKIRANA said...

kedai beskal ada geni :P

shaifulsafar said...

eh... kat kedai gunting rambut pun ade jual...kan ana?... :-p


p/s: saya takut @ fobia tgk bucu tangga tu... risau kalau2 anak2 kecik merangkak @ jatuh kene kat bucu tu.... tu antara sebab saya tak beli rumah 2 tingkat....

genny da bomb said...

satgi aku pi gado ng org kedai beskal satgi plak kang hihi

cikda said...

rajin pulak buat iklan mop hang nie..blh a beli masuk umah nnt..

ANAKIRANA said...

shaiful,
insyaallah..kena jaga2 la ..setakat skrg aiman ok lg..aisya nnt la kena lebih sket

geni,
hang jgn dok carik pasal


aida,
mai mood aku rajin haha..
beli aaa..aku suka mop lantai dari lipat baju sbb mop ni sgt best!

ila ramli said...

aku pon ada tgk kat jusco mop camni...tp mahai sgt..kena survey kedai lain pulak la, sbb nak beli jugak, terpengaruh dgn iklan hg....nak2 bibik aku, kalu mop lantai tak memuaskan ati(ngutuk bibik sediri...sori bikkkkk)...hehehe

ANAKIRANA said...

ila,
mmg mahai..k.sue tu carik gak..dia gbtua aku mahai..aku beli kat kedai biasa..bukan supermarket
aku gi carik kedai2 jual penyapu..ala kedai cina yg khas utk brg2 cuci umah ni

yg besar lagi ada gak..tp mahai lagi..cina tu kata yg besar tu guna utk cuci2 kat mall

my little family / kaftanbatik said...

Ana, pandai tul Ana promote..MA pun dah bkenan..klu pakai mop biasa tu jenuh nk bilas kan? bijak2...

ANAKIRANA said...

MA,
dulu tak suka mop..sbb nk kena bilas pulas perah..pastu berat
utk membuatkan saya rajin. saya beli mop ni..tu yg sonok ..kalo air2 tumpah ..zass senang

mama umar said...

hah..aku juga suka mop ala-ala pemalas nih.hehe..aku pakai magic clean mop yang mcm tisu kena tuka-tuka tu.kesannya, 1) sebulan sekali baru vakum & mop umah 2) kopak sbb tisu wiper tu agak mahal...huhu..

ANAKIRANA said...

najwa,
hahahhaha sebulan skalik tu tak tahan tu
aku mmg tak vakum dah umah aku...carpetless :)
mop tu ja dah cukop

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin