Acapkali saya bilang..sampai berbuih mulut | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Friday, April 17, 2009

Acapkali saya bilang..sampai berbuih mulut

tak terbilang berapa kali dah aku dok bagitau kat dia... ( bagitau adalah tidak sama makna dgn membebel :) )
3 benda ni ..susah nau dia nak buat...adoiii camna yer nak mengatasi masalah ni
aku sampai mengugut dia hihihihi

1.Basuh kete
Tak kira la kete kancil ke city ke..jenuh aku dok ngulang..
yg city aku bwk..leh la aku gi basuh..bila dah basuh baru nampak ada bekas calar kesan hampir2 nk excident aritu (aku tak cete kat blog pasal nk exciden tu)


"kete kotor= org tu sangat biziiiiiiiii" huhuhhuuu dia melawan pepatah aku bg kat dia


2.Beli baju seluar keje
ni dari tahun lepas lagiiiiiii aku dok ulang tayang cakap
susah tul la dia nk shopping baju2 dia....


3.Buat ujian darah
tahun ni dah nak masuk 35 kan..aku mmg risau kesihatan dia la..mmg la skrg ni tak tjuk tanda2 sakit lagi..tp takut benda tu berkumpul dalam..pastu tiba2 sakit.. hish mintak simpang

skrg ni pon selalu dok pening2 kepala..tu la takut la..darah tiggi ker...kolestrol ker
ish..aku nak ja sponsor dia wat medical checkup tu..rm55 ja..tp dia penakut nk amik darah hhuhuhuu
aku tipu kata cucuk kat hujung jari ja amik darah..
dia cam tak caya..dia tny kat klinik ..aku tak sempat nk kenyit mata kat org tu suruh tipu sker..hehehe

aku ugut kat dia gini "kalo abg syg famili...buat medical checkup"
dia gelak hehehhehehe jer...


tajuk atas tu berbuih mulut kan..tak dak la buih kat mulut aku ni..ish pengotor la pulak rasa..hihi




motor kat event sepang aritu..tak tau nama apa event..
asben dok tny bila nk kluarkan gambar race tu...sabar2..
**dia sudah gila motor skrg**

12 comments:

Mummy Dasy said...

Betul ah y hubby pun mcm tu gak apeyg kite duk ckp xdenye gerak nat wat tp klu tang dia suh time2 tu gak kite dpaksa berindak..

:: HUSNA :: said...

org laki ni mmg cenggitu.. kalo kite suh buat ape2 mesti nk tangguh2...
kekdg tu geram jer rasenyer...

NaZa said...

check darah tu mmg penting.. kite xtau kencing manis tahap mana, cholestrol nye, darah tinggi. mmg kena wat. aku mmg suh asben aku wat. atleast 3thn sekali la.

aku rasa tiga2 masalah ko tu, xde masalah bg aku nk suh asben aku wat... cuma duit jela kena ada. hihihih. wat medical checkup leh claim income tax. hihi

wahida said...

paling penting check blood pressure sebb darah tinggi (hipertension) paling senang nak dapat. bukan pasal makan je, pressure pon bole. sebab tu ade org tak tahu die ade hipertension tetibe je jatuh & dapat stroke. lepastu random blood glucose, then cholesterol level. boleh buat kat farmasi pon. kalo ade duit lebih bole beli je BP set & glucometer buat je kat umah. setiap set tu bile ade sale bole dapat dlm rm120-200.

genny da bomb said...

hahaha laki hang sama ja ng laki aku..tp dia rajin ja basuh keta..nmpk keta aku kotor dia basuh..keta dia lagi jarang basuh dari keta aku kakakaka...

bab beli baju suar keje..aku malas nk bebel kat dia..mmg kebanyakan suar baju keje dia aku yang beli..pastu aku pau la duit dia balik..hehe(byknye aku belikan je kat dia..pau balik tu skettt jekkk)..sbb kdg2 kalo dia beli aku tak suka..hahaha..baik aku beli sbb aku yang nk tgk dia..dia selesa ke dak ke belakang kira janji sedap mataku memandang kakakak..buleh gitu?

bab cek darah ni takde la aku suh plak..ada penah skali dia pening2 kepala..thn lepas sbb jadual dia sgtla gila thn lepas smp aku nk nmpk batang idung dia pun susah..aku ajak pi cek blood pressure..nasib baik suma ok..agaknya sbb stressssss tahap gaban thn lepas kot..hihihi

genny da bomb said...

wahhh dh mcm blog aku plak..komen panjang gila kakakakka

cikda said...

laki aku pun sama wei..susah tul nak beli baju n seluar keja dia..dok ulang baju yg sama jek..aku ni sampai xleh tgk baju cantik menggigil jek nak beli..dia leh xde perasaan nak shopping...xtau ke shopping tu nikmat hidup..wakakaka...

atie said...

bab beli baju dan seluar keje tu cam sama ngan masalah ktie je...hihi

ANAKIRANA said...

mumydasy,
mcm2 peel kan ..sabor jer la

husna,
saja nk nguji kesabaran kite ni..adoi

naza,
bukan besar sgt pon kan..tp tu la tu..berat sungguh bagi dia


dr wahida
tudiaa doktor dah tarbiha..saya harap dia baca komen ni n amik perhatian :)


genny,
tak pa geni..buat la mcm blog sdiri hahahaha
aku bukan tak mo shopping kat dia..tp kalo kau beli ikut taste aku..

aida,
tu la..aku yg iron baju di ani boringggggg dok tgk baju tu ja dok ulang

atie,
agaknya selagi tak koyak rabak..tak beli la kot..

rynas said...

rasanya mmg laki ni takut g check doc kot sebab tu lah dorang tak ngandung kalau laki ngandung habis tak mo g buat check up hehhehehe ngarut plak ....

k.imah said...

suami ku lak suke shopping...semua bende die mesti ade stock utk di buat backup...ade tu kemeja kerja ade 2 belum pki..rasenye mau dh 2 tahun dok perap..die tk kan bukak stock tu selagi tk beli stock baru..mcm mane die boleh tahan keinginan utk merasai ape yg di beli..kita ni lps beli terus smpi umah pki..die boleh simpan smpi betahun...huhuhu...bayangkan lah wardrobe dlm bilik penuh baju die aje..baju kita kena dok dlm stor..huhuhu

ANAKIRANA said...

rynas,
tak yah tgu ngndung..cuba suh check mcm pmpn gak..segala mak jenis kena check


k.imah,
org keje procuremnt mmg gitu kot..takut stock habis..tu planning sakan
slalu wardrobe penuh baju pmpn..ni terbalik la pulak..pasnih buat srg satu kat umah baru tu :P

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin