Aiman menguncikan diri dalam kereta! | CORETAN MAMA AIMAN & AISYA
Generated image

Tuesday, April 21, 2009

Aiman menguncikan diri dalam kereta!

sori kerana membuat kamu dan kamu tertunggu2
aku saja mau bikin suspen2 ahhaha..marah geni kerana dia sgt gelojoh ym aku tny bertubi2

ya betul!kereta terkunci

Lokasi : rumah mak ,Merlimau Melaka
Jam : 1 tgh matahari terpacak panas terik

"abg..sejukkan keta dulu.." isteri bersuara

si suami pon pegi la start enjin..on aircond ,pastu angkat2 beg dan brg untuk masuk keta

Si isteri tengah mengejar si anak,aiman sambil nak suapkan nasik.
Tiba2...dia lari ke arah kereta..dan bukak pintu ..
aku pon tlg la angkat skalik kaki dia bg masuk betul2.. (masa aku buat ni..sbb aku nampak asben dok angkat beg )..ya salah aku...tp aku mengharap asben take care aiman masa tu cermin masih terbukak lagik ,jadi aku pon terus ke dapur nk letak nasi atas meja ..
masa ni aku macam npk asben kat luar tgh angkat beg


aku keluar semula...tgk2 asben dok panggey aiman dari luar cermin dah!

tp aku tak panik ...aku cuba cool ..aircond masih on..
ntah nape aku tak panik..(aku ada instinct yg aiman pasti bukak nnt hihihi)
asben yg panik

pastu..dok pujuk la dia suruh tekan button bukak tingkap tu
dia boleh gelak2 kat dlm tu..lari ke sana ke mari

pastu datang idea ,aku suruh off kan enjin..sbb aku yakin nnt lock tu kan auto unlock la kan ,aiman ikut arahan ...dia turn off tapi tak fully turn..so still tak unlock lah ,pastu dia start enjin balik

(masa ni la..asben marah aku huhuhhuuhu ...yer la..risiko tindakan aku tu..kang dia tak start balik..jenuh lagi la kan.. aku sedih tau huhuhuh..tp pendam smpai la nak balik)

pastu makin ramai berkerumun kete...wahh situasi makin panik

sambil berpayung bagai..dah panas kan..dia kat dalam keseronokan seolah2 tak tau dia terkunci
mcm2 umpan nak suruh dia bukak..sekalik tu asben naik motor..dia pon kalut2 nk bukak pintu cuba tarik lock tu ..tp gagal..licin

dia senyap dia tak heran dah kat motor ,dia on kan radio...menari2 dengar radio..
abg ipar cuba cungkil..tp tak boleh...cobra security kan susah sket..
derang suruh jaga jgn bagi dia tertido dlm keta ja..

pastu last option dah nk gi carik workshop lah ataupon pecah kan saja cermin..

tiba2 ntah mcm mana dia gi tmpat driver...tekan2 button tingkap
terbukak la tingkap belakang..dgn sepantas kilat abg ipar bukak pintu!

selamaaattttt....alhamdulillahh
derang dok amik gambar nak wat kenangan ..huhuhu aku nk pegang camera pon tak boleh dah


benda ni selalu aku dok igtkan asben...
aku pon slalu dok beringat..nk keluar kereta..cabut kunci dulu ..masa nk bukak pagar kat umah tu pon..takut dia tertekan gitu la

tapi..mcm aku kata sebelum ni...BERINGAT MCM MANA PON..kalo dah jadi..tetap jadi..macam kes eksiden la kan...kite berhati2 pon kena jugak

Pengalaman dijadikan pengajaran...
skrg kedua2 kunci kete ada dlm henbeg aku....
aku tak bwk sblm ni sbb takut ...kalo beg kena ragut ke apa ker..ntah macam2 la pikir

tu jer la stori aku.. skrg dah phm kenapa aku tersiat disiat hahahaha (bila org rapat ngn kite marah..mesti la terasa kan kan kan)
korang nak buat conclusion apa2 pon bolehhhh..aku terima :)

12 comments:

Mak Su said...

adoi... takutnyer. seriau.

eh, ada award utk mu, sila ambil ek.

Mummy Dasy said...

makoi.. nasib baik xde papekan..ish seram lak dengo..
nak highlight kat title sidebar
gi kat

/*Heading
--------------*/
header h2{
background-color:#ffffff;

♥nrina♥ said...

hui...kalau sayalah..dah lama si aiman tu kene sepak hehe..kalau sayalah pasal anak sayapun aiman maa hehe..

penah gak terjadi tp diorg bukak balik bila kita suruh..

dan bila saya kuar g kedai ke, saya akan suruh diorg kunci pintu dr dlm dan bila saya suruh bukak baru bukak..alhamdulillah si adik yg tak pandai cakap pun boleh faham cuma tak leh percaya sgt..kalau abang dia ada, baru leh percaya..

apapun kejadian tu akan buat hati mmg terbakar...geram tp bila geram bertukar takut dan pk mcm2 tu yg lagi teruk..

nanti ajarlah dia..bukak balik lock pintu ataupun cermin tingkap..insyaallah lelama nanti dia faham..

ntahlah agaknya kejadian camtu semua keluarga penah rasa kot hehe..sbb kakak ipar saya pun penah kene dan mmg cuak bila anak dia siap gelak2 main2 tak nak bukak pintu kete huhu...

risau gak bila ada kes anak 3 tahun bukak pintu kete masa kete tengah bergerak..tu lagi dasyat dan saya mmg kunci child lock kat semua pintu kete supaya diorg tak bukak bila kete tengah bergerak..

seramkan bila pk keadaan buruk akan berlaku tanpa kita sedar...

FAM said...

alhamdulillah semua selamat. kita sama-sama beringat la ek.

shaifulsafar said...
This comment has been removed by the author.
shaifulsafar said...

betul tekaan saya.... :-)

sib baik dia tak tarik gear ke R atau D erk...

genny da bomb said...

hahaha..nasib baik la terbukak..nk suh cakap tak reti nk cakap lagi kan..budak2 bukan tau apa..kalo nuqman pun sama la terkinja2 camtu la ingat kita ni wat lawak ng dia kan..cuma nuqman reti la bukak balik lock tu..aku pun kalo nk bukak pagar kadang aku bawak dia masuk umah dulu..kalo tak aku tak tutup pintu rapat2..bila pikir citer2 org bawak lari keta masa kita tgh bukak pagar aku offkan enjin plak hahahha...seriau kan..aku pun sama la cam hang..gelojoh..sama lagi satu..dok pikir pasal kena ragut tu suma..tapi mmg kunci keta aku dua2 ada dlm hbag aku la..tp aku duplicate lagi satu letak kat umah hehehehe...

rynas said...

alhamdulillah sib baik dah besar dah pandai buka sendiri. saya ulu durrani baru 5 bulan saya terkunci dia dlm kete. aircond tak buka..masa tu nak amik dia kat umah bby sitter. bateri weak plak tuh. guna tepon bby sitter call hasben ttp lambat plak sampai. saya tahan sorang pakcik van tuh minta dia tolongkan..saya dah nangis2 dah bby sitter pun sama..last2 boleh juga buka dia guna dawai ngan pembaris. berpeluh2 dah durrani dlm kete. sib baik dia tak nangis kalau tak panik juga. pastu mmg saya beringat.

ANAKIRANA said...

mak su,
ok2 tq..nnt kite gi terjah

mumydasy,
ok..tq!


nrina,
kite tak nak ajar dia tarik lock tu sbb takut nnt dia bukak sesuka hati..child lock kat depan tak de rasanya..tak check lak

tu abg ipar bgtau..anak dia dh brp kali terkunci kat dlm..agaknay betul la kot kan..sekali mesti kena..yer la kite ni beringat tp cuai tu kdg2 ada

shaiful,
aa sib baik dia tak tau tekan button utk shift gear..mmg tak nak bg dia tau pon

genny,
tu aku cabut kunci..off kan enjin ..nak bukak pagar sejengkal jer pon..huhu kdg2 nk cepat malas nk matikan enjin..


rynas,
huish awk lagi bahaya tu..ngn tak on acond kan..adoiii kalo saya mau berpeluh..dah la masih baby lagikan..

mrs rux said...

tq for this entry sbb boleh mengingatkan diri aku jugak bab lock2 keta nih..keta aku pon kengkadang tutup jer x pasal2 boleh trus lock..seriau jugak woii

diniedinar said...

eh.., cam cite Alya terkunci dlm kete sil dulu. masa tu umur dlm 2thn gak..sil tgh masukkan beg dlm bonet, Alya main2 dlm kete tp pintu x kunci. ntah camana lepas sil tutup bonet, sepantas kilat Alya ttp pintu & otomatik semua pintu lock.. suma org gelabah soh Alya bukak cermin sbb dia mmg suka main auto wimdow tu tp dia ingat org dok main dgn dia.terkekeh2 ketawa lari dpn belakang. atuk dia dh nk kopakkan tepi cermin tu dh..dok tgh cari dawai tetiba dia tekan auto window tu.. ishhh bebdk ni mcm2!! kasi gugur jantung mak bapak je..

ANAKIRANA said...

wanie,
beringat2..bwk spare key selalu

k.dinie
alahai sebjik mcm kes aiman yer...hhuuuhu

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin